ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Обаждане до спешния телефон 112 чрез платформи като вайбър и скайп, както и възможност за видеоразговори предвижда новата концепция за развитие на спешния телефон 112, публикувана за обществено обсъждане.
В документа се посочва, че се планира изграждането на нова система, тъй като софтуерното поддържане на старата е оставяло и от началото на 2021 година няма да се поддържа от доставчика. Това на свой ред би довело до спиране на услугата. Наред с това сегашната система не позволявала интегрирането на нови и съвременни услуги, предава "Монитор".
Посочва се още, че тези системи по принцип се базират на достъп само чрез телефон. Сега с развитието на комуникациите, използването на смартфони, въвеждането на 3G/4G мобилен интернет, води до намаляване на гласовите повиквания и до нарастване на текстовите съобщения и видео обажданията. Именно това изисквало и по-гъвкави решения за многоканален достъп до спешния телефон 112 от онлайн платформи за комуникация, включително и за хора със слухови или говорни проблеми.
Ще има възможност за видеовръзка между самия център за спешни обаждания и медиците от линейките.
Концепцията предвижда да се осигурява и локализацията на повикващия чрез засичане на клетката, в която се намира телефонът, от който звъним, включително и за хора със слухови или с говорни проблеми.


