Летище София ще подмени системата си за излитане и кацане при мъгла до 2015 година с една от най-модерните техники. Подобни използват и аерогарите Хийтроу, Франкфурт и Истанбул. Така летището ще увеличи значително капацитета си на кацане при ниска видимост, обясниха от ръководство "Въздушно движение", по БНР.
Новата система ще облекчи и работата на служителите в новата контролна кула, която в момента разчита на наземен радар. Фирмата, която ще произведе и инсталира модерната програма, вече е избрана. Преди да заработи официално, целият екип поетапно ще премине през специален курс на обучение.
Наскоро е бил предотвратен опасен инцидент благодарение на професионализма на един от служителите. Ако новата система - A-SMGCS е била внедрена, ръководителят полети е щял да разбере много по-рано, че има нещо нередно, разказа зам.-шефа на РВД Иван Дяксов.
"Въпреки това благодарение на реакцията на ръководител полети, който визуално забелязва, че фаровете на самолета светят, според него не на точната позиция, успява да го спре навреме, за да не стане инцидент", обясни още Дяксов за предимствата на новата система.