Можем ли да прекратим договорите си с телекомите, ако все пак вдигнат таксите? Четете ситния шрифт
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Истинска сага се разрази с трите мобилни оператора "Виваком", "Теленор" и "А1 България" след новината, че планират да вдигат месечните такси по абонаментните си планове заради инфлацията. По-рано днес от правителството и Комисията за защита на потребителите обявиха, че забраняват на телекомите да вдигат цените си, но за неспазване на забраната глобите са от 1000 до 30 000 лв., което на практика означава, че все пак мобилните оператори може би ще увеличат своите такси.
У всеки един от нас възниква логичният въпрос: могат ли така да ми променят условията и имам ли право да прекратя договора си по тази причина?
За съжаление, с "малките буквички" във всеки наш договор с телекомите пише:
"Ако абонаментът по договора за услуги бъде прекратен от Абоната, преди изтичане на срока на ползване, определен за този абонамент, Абонатът дължи на оператора неустойка в размер на три месечните абонаментни такси, дължими за абонамента, за който договорът се прекратява в техния стандартен размер /включително за включен допълнителен пакет/".
В случай, че ни остават по-малко от 3 месеца до края на договора, дължим само тези една или две такси.
А във своите съобщения до абонатите телекомите напомнят: подобни промени са предвидени в договорите и те няма как да бъдат прекратени, без да бъдат платени всички дължими месечни такси до края на договора.


