ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Измерването на уменията в областта на природните науки за деветокласниците се планира да се проведе на 14 и 15 октомври и ще се осъществи на електронни устройства. Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков пред социалните партньори от Отрасловия съвет по образованието в МОН.
"Това няма да е външно оценяване и за да не се създава стрес у учениците, резултатите при желание от страна на ученика и по преценка на учителя ще се вписват вместо текуща оценка от входно ниво", допълни той.
Още в края на м.г., преди съобщаването на резултатите на деветокласниците ни на PISA 2022, министърът анонсира въвеждането на входни равнища по природни науки за учениците от 9. клас с тестове, съдържащи повече практически задачи за измерване на уменията от типа на PISA. Идеята е установявайки пропуските на учениците в началото на 9 клас, в първия срок да се работи по-целенасочено за отстраняването им, а учителите да получат подкрепа за по-различно преподаване.
"С тестовете, включващи задачи за измерване на умения в областта на природните науки, учителите по съответните предмети ще бъдат подпомогнати в задаването и оценяването на такъв тип задачи и ще се апробират и различни платформи, които в бъдеще биха могли да подпомагат обучението, подготовката и провеждането на различни видове изпити и изпитвания", обясняват от МОН. Също така ще се постави и фокус върху ключови за международното изследване PISA 2025 теми като Енергия, Зелена енергия, Парников ефект, Озонова дупка, Рециклиране, и учениците ще се доближат до типа задачи и средата, в която част от тях ще работят по време на реалното изследване.
"Наред с това МОН ще продължи усилията си за въвеждане на повече практически задачи в тестовете на всички предстоящи изпити от националните външни оценявания", каза още министър Цоков.