ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
МОН подготвя стратегия за отпадащите ученици. Това стана ясно от думите на министъра на образованието Меглена Кунева пред журналисти.
Кунева заяви, че отпадащите от образованието деца след това нямат и успешна реализация. Това, според нея, означава огромна липса на работна сила в България и след това голяма тежест за социалната политика.
Вицепремиерът увери, че стратегията на МОН за справяне с проблема щяла да бъде представена този месец. Кунева заяви, че основно отпадащите ученици са от малцинствата. Това е подчертан проблем в училища, в които има повече ромски деца. Част от проблемите по нейни думи, идвали от това, че за част от децата българският език не бил майчин.
Именно затова предложенията на МОН, свързани с предучилищното образование били за по-дълги часове, занимални и целодневно обучение. Просветният министър обясни, че колкото по-рано едно дете се приобщи към българския език, толкова по-бързо ще започне и неговото адаптиране в учебната среда от първи клас нататък.
Меглена Кунева ще изиска и по-голяма дисциплина в отпускането на социалните помощи и свързването им с посещението на детето на училище.