Последвайте ни в Google News Showcase
Винени ментета сриват авторитета на българската напитка на световните пазари. Полша и Русия вече драстично намаляват поръчките за наше вино, а причината е, че то няма нищо общо с качеството, което познават.
WINBET – най-голямото разнообразие от игри и джакпоти! (18+)
Това, което масово се продава на техните пазари, са киселаши или оцветена подсладена вода в червено. На тези ментета се слагат познатите от соца етикети, свързани с меча кръв или името на българската столица, разказаха пред „Телеграф” собственици на бутикови винарски изби.
Николай Йорданов, мениджър-продажби и член на УС на Националната асоциация на търговците на вино, коментира: "Има неща, които пречат на пазара от времето на социализма. В момента не винаги зад производителите на вино стои само чист бизнес. Това са фирми, които не се издържат с винопроизводство и търговия. Те могат да излеят финансови средства на пазара и така го деформират. От това страдат производителите с чист и ясен бизнес. Повечето от тези изби печелят масово златни медали на световни изложения”.
Докладът на Министерството на земеделието, храните и горите само потвърждава информацията, която идва от бранша. По окончателни данни на НСИ през 2018 г. износът на вино възлиза на 27 015 хил. литра – с 14% по-малко спрямо предходната година, като количествата, насочени за ЕС, намаляват с 8,5%, а тези за трети страни - с близо 37,7%.