МТел пред ПИК: Обръщаме внимание на всяко оплакване от мобилните ни услуги
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Във връзка със зачестилите сигнали на потребители на МТел от злоупотреби с мобилния интернет, ПИК се обърна към техническия отдел на компанията.
Изпратихме въпросите писменно и получихме следните отговори.
- Според някои читатели на всеки телефон с wi-fi като точка за достъп се използва MTel GPRS. В резултат на това при липса на безжична мрежа браузърът автоматично
пускал услугата ю M-Tel Интернет на високи цени, особено ако става дума за роуминг в чужбина и извън ЕС. Как се случва това и защо потребителите трябва да плащат разходите в подобни ситуации, при положение, че не са искали да използват скъпоструващата услуга?
- На дисплея на всяко едно смарт устройство винаги се индикира дали създадената връзка е Wi-Fi или GPRS.
Всеки един телефон има опции за изключване и дори забрана за изграждане на GPRS връзка, така че това решение е напълно във властта на клиента.
За да улесни максимално клиентите си в употребата на смарт устройства, Мтел създаде специална Смарт линия. На нея всеки ден от 8 до 21 часа те могат да получат информация за:
- спецификации и характеристики на различните устройства и насоки към избора на устройство;
- насочване по менюто и основните функции на смартфоните и таблетите, предлагани в търговската мрежа на Мтел;
- настройки за достъп до интернет, ММS, e-mail клиент и други data услуги;
- използване на вградените GPS приложения на различните устройства;
- поддръжка на основните или най-често използваните приложения, предлагани през официалните виртуални магазини, в зависимост от операционната система (Android Market, AppStore, WindowsLive Market и т.н.).
В допълнение - итернет потребителите имат различни опции за пакетни цени в мрежата на Мтел, спрямо специфичните им потребности, от които могат да се възползват, за да си гарантират ниска цена и високо качество на връзката.
- Друга читателка казва, че редовно й се изтегляли бонусни точки. Веднъж е станало катто са й взели 500 точки за купуване на 2 GB флашка от М-тел срещу 0,90 лв. Как се активират тези услуги?
- Без да имаме пълна конкретика по казуса можем да предположим, че става дума за продажба с отстъпка с клубни точки. 500 точки са 10 лева – тоест, ако флашката е струвала 10,90 лева, срещу отстъпка от 500 точки е закупена само за 0,90 лeва.
Що се касае до „редовно й се изтегляли бонус точки” – не можем да дадем коментар на непроверени твърдения. Ако ни бъде предоставен мобилен номер на клиента можем да направим справка.
- Един наболял проблем: Имало ли е запитване от КРС, КЗК и КЗП относно сигнали за неясни клаузи? Ако да - кои са клаузите и какво се предприема за изясняването им?
- Такова запитване не е постъпвало в Мобилтел.


