МЪЛНИЯ В ПИК! Нови драми в кабинета - кандидатът за поста на Московски се отказва от номинацията на премиера Бойко Борисов (ОБНОВЕНА)
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Александър Манолев ще се откаже от номинацията си за министър на транспорта, научи ексклузивно ПИК. Той бе номиниран от премиера Бойко Борисов в понеделник по време на политическия съвет на коалицията за мястото на министъра в оставка Ивайло Московски.
Все още не е ясно каква е причината Манолев да се оттегли. След час на брифинг в Министерски съвет ще бъдат дадени подробности, научи още ПИК. Факт е обаче, че това е поредната кадрова драма в кабинета в последните седмици, както и днес след като стана ясно, че оставките на освободените министри няма да бъдат гласувани заради забавяне на указа за освобождаване на Младен Маринов от поста главен секретар от страна на президента Румен Радев (ВИЖТЕ В ОЩЕ ПО ТЕМАТА).
Едва ли 26 годишният абсолвент от лондонския Юнивърсити Колидж, който отказва работа в престижна британска банка, за да се върне в България, си е представял, че следващите 17 години го чака шеметна кариера, която ще го изстреля до поста министър на транспорта.
Изборът на премиера обаче не е случаен. Биографията на Александър Манолев има не дълга, но изпълнена с огромно съдържание управленска биография.
Манолев е роден на 28 април 1976 г. на българо-гръцката граница - в с. Кулата, Петричко. Баща му Димитър Манолев е дългогодишен кмет на Кулата, а майка му - уважавана учителка по история.
Роден под знака на зодия "Телец", малкият Александър се ориентира отрано към финансовата сфера - завършва "Счетоводство и контрол" в Професионалната гимназия по икономика и туризъм „Проф. д-р Асен Златаров" в гр. Петрич. По-късно получава висшето си образование в един от водещите икономически университети в света University College London. Притежава редица специализации в България и чужбина, сред които: "Управление на структурни проекти на ЕС", организиран от ЕК, Будапеща; "Бизнес комуникации и връзки с медиите", University College London; „Инвестиции в развиващи се пазари", Джей Пи Морган, Лондон.
Александър Манолев започва професионалната си кариера в Националното сдружение на общините, където отговаря за подготовката на проекти за европейско финансиране.
По-късно работи заема различни позиции на средно и висше управленско ниво в редица известни компании у нас. През 2002 г. Манолев става търговски директор в "Транскарт", където участва в разработването на едни от първите кредитни карти. От май 2004 г. до май 2005 г. е директор "Интеграция и развитие" в ЗАД "Булстрад Виена иншурънс груп". За този период той разказва, че е бил най-малко със семейството си и е намразил полетите до Австрия- често му се е налагало да пътува почти всеки ден. От 2009 г. до 2011 г. е в борда на директорите на "Булгартабак холдинг", като напуска управлението веднага след приватизацията й. По-късно съдбата отново го свързва с Австрия - става ръководител на дирекция в "Мобилтел".
За първи път Александър Манолев влиза във властта по време на управлението на втория кабинет на Бойко Борисов, когато е назначен за зам.-министър на туризма и един от големите му успехи тогава е, че успя да обедини бранша.
През 2016 г. поема управлението на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН). Ръководи я до избирането му за народен представител на извънредните парламентарни избори на 26 март 2017 г. от гражданската квота в листата на ГЕРБ от Сандански. Получените 6 703 преференциални гласа го нарежда на трето място в България по получени преференции след лидерите на двете най-големи партии Бойко Борисов и Корнелия Нинова.
На 9 май 2017 г. Александър Манолев е назначен за зам.-министър на икономиката от квотата на ГЕРБ. Във ведомството пряко отговаря за ОП "Иновации и конкурентноспособност" (ОПИК), както и за насърчаването на малките и средни предприятия, и за износа. Именно благодарение на неговите усилия ОПИК е една от двете програми с най-много усвоени средства през сегашния програмен период - вече над 32%.
Името на Александър Манолев стои и зад лансирането на идеята за подпомагането на листването на малките и средни предприятия на БФБ чрез ваучери, за да наберат свеж капитал. Манолев е в основата на създадения Съвет за малките и средни предприятия, който подобри комуникацията и съдейства за преодоляването на институционалните бариери.
Богатият административен опит на Александър Манолев със сигурност ще му помогне бързо да навлезе в сложните дебри на транспорта, където спешно трябва да решава редица важни въпроси. Факт е, че отдавна е радетел на ускорената дигитализация и подпомагането на информационните технологии.
Високата му степен на финансова грамотност и досегашното му участие в екипа на Емил Караниколов ще му позволят да навлезе с летящ старт в приватизационните процедури на Летище Пловдив и Летище София, както и осъществи окончателното разплащане с кредиторите на "Холдинг БДЖ", да съдейства за премахването на бариерите, които пакетът "Мобилност" се опитва да създаде пред нашите международни автомобилни превозвачи, както и да подобри условията за привличането на кадри за автомобилния и въздушния транспорт. Има и предимството, че поема кормилото след 9- годишното управление на Ивайло Московски, който успя да реши голяма част от проблемите на сектора.
При подобна експертиза не е ясно какво може да е притеснило Манолев, за да реши да не приеме номинацията за транспортен министър.
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В ПИК!