НА ВНИМАНИЕТО НА ВЛАСТТА: Автоинструктор разкри как джигитите като убиеца Виктор си купуват изпити и книжка
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Виктор е пример как се взема книжка с купен изпит. Ако се въведе лицево разпознаване на кормуването, далаверата ще секне. Това казва в свое интервю пред "Марица“ Красимир Георгиев, шеф на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ), коментирайки адската катастрофа в София в петък през нощта, при която 21-годишният джигит от "Факултета“, торпилира с бясна скорост автобус, уби човек и рани други шестима.
След катастрофата стана ясно, че въпросният убиец зад волана, имал книжка от началото на август. Още тогава се появиха съмнения, че тя е придобита по втория начин, а след като от "Автомобилна администрация“ пуснаха и записа на изпита по кормуване, съмненията се засилиха още повече.
“Проблемът е страхотната некомпетентност в ИА "Автомобилна администрация" и в КАТ. Но по-страшното е, че те упорито отказват да приемат промените, които предлагат хората, които разбираме материята. Такива, които да гарантират безкомпромисност в изпита. А това вече навежда на мисълта, че са обвързани в някаква схема, която ще бъде разрушена, ако ни послушат.
Сега преди началото и след края на часа курсистът трябва да се подпише на дисплей. Добре, но това може всеки един да го направи. Нашето предложение е да има лицево разпознаване, каквото е въведено при теоретичния изпит. Курсистът минава такова и ако то не съвпадне с личната му карта, просто не го допускат. Защо обаче не го въведат и при практическия изпит - кормуването. Как веднъж може, а друг път - не“, посочва той какви са пропуските в системата и как се заобикалят правилата.
“Книжка се дава след кормуване. Там се плащат правилните пари на правилния изпитващ. Гледахте ли маршрута, по който е изпитван Виктор, шофьорът от споменатата катастрофа! Има го в социалните мрежи. Това е антиизпит! Това е пример за купен изпит!“, отсича гневно той.
"Специално при Виктор имаше два леви завоя, които са подсигурени - не се съобразяваш на кой даваш предимство. После го вкараха в жилищен квартал, дето няма живо пиле на пътя. И шефът на "Автомобилна администрация" Слав Монов нарече изпита перфектно проведен. Е, видяхме!“, продължава с разкритията си той.
“При купен изпит парите се делят между инструктора и изпитващия“, посочва Георгиев.
“Има само един начин младите шофьори да контролират самите себе си. И той е измислен от консервативните британци. Днес ако вземете книжка, започва да тече изпитателен срок от две години. В закона са записани определени нарушения - примерно, 10, при чието повторение автоматично книжката ви се оказва в КАТ.
Връщат ви в детската градина - нови курсове, нови изпити, нова книжка, която отново е с временен статут! Затова две години треперите! Особено ако допуснете едно от тези 10 нарушения. Всякакви други предложения нямат смисъл“, обръща внимание той и какви биха били адекватните мерки, с които да се контролират и озаптяват младите водачи.


