На вниманието на Радев и Комитова: 79 млн. лв. са спестени от АМ "Хемус" чрез фиксирането на цените на материалите и платени авансово дейности
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Близо 79 500 000 лева е реализираната към този момент икономия от фиксирането на цените на материалите за участъци 4, 5 и 6 ма автомагистрала „Хемус“ към стойностите им в периода на плащане на авансите. Това пишат от дружеството в отговор на нападките на кабинета на Румен Радев и служебната министърка за предварителните плащани.
Това мениджърско решение на ръководството на “Автомагистрали” ЕАД гарантира следното:
• Финансово обезпечаване на изпълнението на автомагистрала “Хемус” със замразяване на единичните цени, което води до независимост от инфлацията в държавен и световен мащаб.
• С платените аванси, цените за „Автомагистрали“ ЕАД са фиксирани към доставчиците и не подлежат на индексация;
• Производство на количества основни материали, което е задължително предвид огромните обеми за обезпечаване на изпълнението на участъците в срок и гарантира ритмичните им доставки;
• Магистралата минава по изцяло ново трасе, което води до акумулиране на значителни първоначални разходи по организация, мобилизация, изграждане на приобектови селища и сериозна мрежа от временни пътища;
• Изграждане на производствени полигони, площадки, асфалтови бази, бетонови възли и др.
Отчуждаването на терени за изграждане на трасетата са в компетенциите на администрацията на МРРБ и АПИ. Разрешенията за строеж се издават от министъра на регионалното развитие и благоустройството.
Ето пример за това какви количества основни материали са необходими за изграждането на автомагистрала „Хемус“ в участъци от 4 до 6:
• Инертните материали са близо 10 млн. куб. метра, разпределени съответно 2 500 000 за участък 4; 3 300 000 за участък 5 и за участък 6 – 4 млн. куб.м.
• Бетон – близо 100 хил. куб.м., разпределени по участъци от 4 до 6, както следва – 22 хил. куб.м., 39 хил. куб.м. и 35 хил. куб. м.
• Асфалтови работи, необходими за тези участъци - над 1 млн. тона. Съответно 340 хил. тона за участък 4; 280 хил. тона за участък 5 и над 420 хил. тона за участък 6
• Армировка – 2 500 тона за участък 4; 4 хил. тона за участък 5 и близо 5 хил. тона за участък 6
• Основни пластове настилка – за цялото трасе в участъци от 4 до 6 са необходими близо 950 хил куб. метра или близо 300 хил. за участък 4, за участък 5 - 250 хил. и за участък 6 - близо 400 хил. куб. Метра
• Близо 900 бр. масивни, бетонни и стоманобетонни конструкции – 169 бр. за участък 4, а за участъци 5 и 6, съответно 343 и 372 бр.
• Ограничителни системи – общо над 370 хил.м. съответно разпределени за участък 4 – 118 хил. метра, за участък 5 - 109 хил. метра и за участък 6 - 146 хил. метра.
По отношение на дадените авансови плащания за свлачища - за тридесет и девет от тях се чакат процедури за отстраняване на явна фактическа грешка, а за десет - разрешително за строеж. Стартирането на изпълнението им се бави заради провеждането на процедури по избор на надзор, което е в ангажиментите на Агенция „Пътна инфраструктура“