ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
До седмица се очакват резултати от разследването на инцидента на Централна гара на 26 декември , когато вагон от влака Бургас - София дерайлира , удари стълб и прекъсна контактната мрежа. Това доведе до промени в разписанието на над 180 влака и хаос на централната жп гара, съобщава БНТ.
Ремонтът на жп гара София е от две години. Изпълнителите го определят като доста труден, тъй като се извършва без да се спира движението на влаковете. Основната версия за инцидента миналата седмица е, че засегнат силнотоков кабел е причинил обръщане на една от стрелките и дерайлирането на влака.
"Тепърва ще се установява пробивът на този кабел от какво се е получил - дали е резултат от ремонта или е имало пробив на неговата изолация в резултат на влага или стареене на материала", каза инж. Кирил Костадинов, главен ревизор по безопасността на транспорта в "НКЖИ".
Прекъснатият кабел временно спря тока на половината жп гара и се наложи връзката ѝ със съседните гари да става чрез телефонограми, което допълнително повиши напрежението. От железопътна инфраструктура обаче заявиха, че методът се използва само в краен случай и то за кратко.
"Осигуряването на движението на централна жп гара става със специална техника и само когато има някаква повреда се преминава към така наречените телефонограми или телефонен способ за осигуряване движението на влаковете", каза инж. Кирил Костадинов.
Коя е гаранцията, че при продължаващия ремонт на жп гарата няма да има още подобни инциденти?
"Ние сме взели всички мерки да премахнем всички рискове това да не се случва. Скоростта на движението на влаковете на гарата е ограничена до 25 км в час", коментира Костадинов.
Друга мярка е на гари, където се извършва ремонт, контролът да е силно завишен.
Престои подмяна и на всички кабели. В тези тръби, те ще са добре изолирани и без външно влияние.
А след ремонта управлението на стрелките ще бъде напълно централизирано.
Абсолютно ще бъде на европейско ниво и по всички изисквания на нормативната уредба ще бъде управлявано влаковото движение.


