ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
20 453 жалби и сигнали са постъпили в Комисията за защита на потребителите (КЗП) през миналата година, съобщи председателят й Димитър Маргаритов, като направи отчет за първата година от управлението на настоящия състав на ведомството.
Най-много - 37% от жалбите, са били свързани с комуникационна техника и телекомуникационни услуги, 19% са за обществени услуги, а след това се нареждат битови уреди и услуги, аудиовизуална техника, храни и напитки, облекла и т.н. "Наблюдава се намаляване на общия брой нарушения с около 10%. За последното тримесечие на миналата година има 35% намаление в броя нарушения в сферата на онлайн търговията", каза Димитър Маргаритов.
Сред целите, които си поставя КЗП, е да се постигне по-голяма дигитализация на дейността на Комисията - да може когато екипът за проверка отиде в търговския обект, всичко да става много по-бързо, данните веднага да се изпращат в централен сървър. "Трябва да продължим активно да работим със социално по-уязвими групи граждани. Миналата година започнахме да работим по гарантирането на по-голяма защита на пенсионерите и учениците", каза председателят на КЗП.