ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Над милион и половина обаждания са приети на спешния тел. 112 за 2023 г. Общо 1 516 489 реални позвънявания са отчетени и препратени към съответните ведомства, най-често към полиция и Бърза помощ. Броят им е с 3,4% повече в сравнение с 2022 г.
Това съобщи Марина Биримирска, началник на районния център в София към Национала система 112.
"Бих казала, че операторите ни са отлично подготвени. Знаят езици и реагират адекватно в доста сложни ситуации. Прави впечатление, че и чужденци ни се обаждат, особено в летния сезон, когато посрещаме чуждестранни туристи и летовници. Освен английски, немски, френски, руски, италиански, испански, наскоро ни се наложи и на чешки да се справим", отбеляза Биримирска, цитирана от "Труд".
Тя допълни, че все повече българи, работещи в чужбина, предпочитат българската Спешна помощ и дори извън пределите на родината звънят у нас, за да съобщят за даден проблем.
"Имаме доста случаи с проблеми на българи, които работят в чужбина, не знаят езика, не могат да се оправят в критична ситуация. Съвсем нормално е в тези напечени моменти да потърсят съдействие на 112, а ние да препратим към колеги на място. Понякога е много трудно на служителите ни. Истината е, че те са подложени на огромен стрес. Въпреки, че само приемат обаждания по телефона, а не са директни свидетели на страховити гледки, това натоварване се отразява", каза Велинова.
Тя разясни, че операторите в Националната система 112 работят на 12-часови смени.
"Има непрекъснато текучество на кадри. Особено сред младите хора тази работа е неатрактивна, а и възнагражденията не са големи. Случвало се е оператори да припадат по време на работа", посочи Биримирска.