ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Лидерите на съвременните технологични компании имат нелеката задача да продължат да развиват бизнеса и разширяват позициите на брандовете, които вече имат голяма популярност сред потребителите. Работата им е свързана с много динамика и напрежение, като наред с това изисква много лични качества и богат опит. Публичният имидж на шефовете на най-големите компании е ключов за начина, по който потребителите възприемат продуктите и, а това е фактор, с който те трябва да се съобразяват с всяка своя изява.
Неслучайно лидерите на технологичните гиганти са един от най-скъпоплатените служители в света, а заплатите в Силиконовата долина едни от най-високите за целия бизнес сектор. Независимо от персоналните качества, с които всеки от тях разполага не бива да забравяме, че и те са хора и никога не са предпазени от грешки. Oт PCWorld сега насочват вниманието ни към най-големите гафове правени от технологичните лидери досега. Ето и кои са те:
1. Стив Джобс и премиерата на Power Mac G5
Гуруто на Apple използва конференцията WDC 2003 , за да представи новия Power Mac G5, който се захранва от двуядрен 2GHz PowerPC 970 процесор. Устройството бе определено като най-бързия компютър на компанията до този момент и той обеща тактовата му честота да се увеличи до 3GHz в следващата една година. Проблеми с производството на процесора, обаче постави Джобс в деликатната ситуация да обяснява на потребителите защо модела всъщност работи на 2,5GHz, вместо обещаните 3GHz.

2. Стив Балмър и iPhone
Бившият шеф на Мicrosoft даде интересно интервю през януари 2007г., когато изрази негативна оценка за възможностите на първия смартфон iPhone. Според него утройството е твърде скъпо, а липсата на физическа клавиатура не е добро решение за писане на имейли. Можем само да гадаем каква е била реакцията му през всичките тези години, в които iPhone предизвика истинска революция в индустрията, а той прогознира, че смартфона няма потенциала да постигне сериозен успех.

3. Мариса Майер и новото лого на Yahoo
Компанията официално обяви, че планира да създаде ново лого и стартира инициативата „30 Days of Change”. През септември 2013г. Мариса Майер обяви нейния край и представи актуализирания търговския символ на Yahoo. В разработването е участвала самата тя, но логото не само, че не впечатли потребителите, но дори предизвика много шеги в интернет. В крайна сметка всички очакваха нещо по-атрактивно и различно, което да символизира новия имидж на компанията, но така и не го получиха.

4. Лео Апотекер и платформата webOS
НР oфициално обявиха, че придобиват компанията Palm за $1,2 млрд. през април 2010г., а само четири месеца по-късно уволниха своя шеф Марк Хърд, който бе заместен от Лео Апотекер. Премиерата на таблета TouchPad в началото на 2011г. бе съпроводено от изявление, че платформата webOS ще бъде интегрирана към възможно най-много продукти на НР в близко бъдеще. Няколко месеца по-късно компанията официално потвърди, че изтегля TouchPаd от пазара и спира да разработва и поддържа този софтуер, което доведе и до уволнението на Апотекер.

5. Марк Зукърбърг
Появата на шефа на Facebook на 2010: D:All Things Digital конференцията предизвика голям интерес сред потребители и анализатори. Причината е, че докато Зукърбърг говореше за бъдещите планове на компанията той започва да се поти обилно, а неловката ситуация принуди водещите Кара Суишър и Уолт Мосберг да прекратят разговора. След това те го попитаха дали не иска да свали своя суитчър, на което той непохватно отговори, че никога не го сваля. Няколко секунди по-късно той направи именно това, което предизвика голям интерес към интервюто в интернет.

6. „Тъжният“ Лари Пейдж
Изпълнителният директор на компанията направи твърде дълга презентация при откриването на конференцията Google I/О 2013, в която говори над 45 минути. Много посетители остана разочаровани и объркани, а в края на изявлението си Лари Пейдж изрази своето съжаление за състоянието на технологичната индустрия. Думи, които нажежиха още повече обстановката в залата и породиха много шеги за „Sad Lary” (Tъжният Лари). Все пак ако си шеф на водеща технологична компания е странно да обявиш публично, че не си доволен от един от ключовите компоненти за своя бизнес.

Източник: digital.bg


