ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Един от най-кървавите шосейни участъци у нас - този между Русе и Бяла, е на път да отиде в историята. Това ще се случи с построяването на магистралата Русе-Велико Търново, чиято първа копка се планира за началото на 2024 г.
Участъкът е с най-висока концентрация на тежки катастрофи у нас заедно с отсечката южно от Симитли през Кресненското дефиле.
В момента по трасето на бъдещия аутобан, което вече е утвърдено и минало екологична оценка, текат отчуждения на частни терени. В същото време избраният за изпълнител на отсечката Русе-Бяла (40 км) консорциум вече работи по техническия проект на магистралата.
“Теренът е най-голямото предизвикателство в този проект, защото има много денивелации и следователно много съоръжения“, казва пред в. “Телеграф“ инж. Лазар Лазаров, бивш шеф на пътната агенция и представител на изпълнителя.
По думите му най-сложното съоръжение по трасето е мостът над долината на река Русенски Лом. Той ще е сред най-мащабните у нас с 800 метра дължина и 62 м височина над коритото на реката. Мостът ще се изпълни по метода на конзолното бетониране, което позволява отвори от над 140 метра, като така спестява броя на носещите колони на моста. Реално мостовете ще са два – по един за всяко от платната на магистралата.
По договор участъкът Русе-Бяла трябва да е готов не по-късно от 2028 г., като сроковете са сходни и за следващия участък – обхода на град Бяла (35.4 км). С известно забавяне върви участъкът от Бяла до Велико Търново (Дебелец), за който още няма избран изпълнител. Участъкът е ключов заради пресичането с трасето на магистрала “Хемус“, което се очаква да облекчи движението и по пътя Бяла-Плевен, който сега масово се използва за пътуване от София в посока Русе и Букурещ.


