Националната телефонна линия за деца е получила над 440 000 обаждания
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Над 440 хиляди обаждания са получени на Националната телефонна линия за деца, предаде БНР.
Информацията беше съобщена от Държавната агенция за закрила на детето като отчет за петте години съществуване на горещия телефон - 116 111. Консултирани над 88 хиляди млади хора, близо 77 хиляди от тях деца, останалите родители и възрастни. Десетки момичета и момчета са били спасени от насилие и неподходящи условия за живот, благодарение на навременно подадените сигнали.
Най-често звънят тинейджъри, които питат за любовни връзки, взаимоотношения с връстници, семейни и училищни проблеми, свои страхове. При всеки разговор, консултантите на телефон 116-111 преценяват какъв е риска за обаждащото се дете и веднага подават информация към органите за закрила на детето или полицията.
За изминалите пет години са подадени над 1 600 сигнала, предимно за психическо и физическо насилие. Не малка част от тежките случаи са от малките градове и села.
От Държавната агенция за закрила на детето коментират, че е трайна тенденцията да се прекратят действия, нарушаващи правата на децата или накърняващи тяхното достойнство, особено деца, използвани за просия. На телефон 116-111 момчетата и момичетата могат безплатно и анонимно да разговарят с детски и клинични психолози, социални педагози, социални работници.


