ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Депутатите в парламентарната транспортна комисия приеха поправки в оспорените с вето на президента изменения в Кодекса за търговското корабоплаване, с които се инкриминира нерегламентираният превоз на пътници.
С промените се преодолява дублирането на административна и наказателна отговорност и се дава ясна дефиниция за обществен превоз на пътници, за да не може под ударите на закона да попада и т. нар. „споделено пътуване“.
В първоначалния вариант за извършване на нерегламентиран превоз на пътници се предвиждаше затвор до 10 години, отнемане на превозното средство и глоба до 15 000 лева.
С новите единодушно приети текстове санкциите намаляват на до 5 години затвор, отнемане на превозното средство и глоба до 10 000 лева, като се добавя и юридическият термин „по занятие“ - тоест системно извършване на дейността.
От бранша обаче настояха за наказание до 6 години лишаване от свобода и за отпадане на термина „по занятие“, като според превозвачите понятието може да бъде интерпретирано и е недоказуемо:
„Думата „занятие“ обезсмисли абсолютно всичко. Няма как да се докаже това, че извършва този превоз по занятие“, каза Себахтин Исмаил от Националното сдружение на автобусните превозвачи и обясни:
„Това деяние трябва да бъде тежко наказуемо, а тежко наказуемо деяние е онова, за което се предвижда наказание лишаване от свобода за повече от 5 години. Искаме действащ закон.“
Депутатите обаче не приеха предложенията на бранша с аргумента:
„Нека да дадем възможност да започне да работи този текст и тогава да видим, ако се наложи, можем и да го увеличим на по-късен етап“, каза Станислав Иванов от ГЕРБ, вносител на законопроекта.


