General Motors, "Хонда", "Ауди", Хюндай" преговарят за популярния софтуер на "Гугъл"
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Интернет гигантът Google ("Гугъл") обяви създаването на Open Automotive Alliance (“Отворен автомобилен алианс”) с няколко водещи световни концерна, пише американското бизнес списание Bloomberg Businessweek ("Блумбърг Бизнесуик").
Алиансът е група от технологични и автомобилни компании, включително General Motors (Дженеръл мотърс / GM), Honda ("Хонда"), Аudi ("Ауди"), Hyundai ("Хюндай") и производителят на чипове Nvidia, които искат да пригодят популярния мобилен софтуер на "Гугъл" за автомобили.
Технологичните компании имат шанс да оборудват с продуктите си стотици милиони коли. В същото време производителите на автомобили имат възможността да модернизират софтуера в колите си и да са в крачка с мобилните устройства, който изместват настоящите автомобилни системи за информация и развлечение.
Досега автоиндустрията отказваше да използва последните изобретения, предпочитайки стабилната и доказана технология. Позицията им беше обяснима и от гледна точка на съображенията за сигурност и надежност. Възходът и бързото развитие на смартфоните, обаче, постави под натиск автомобилните традиции.
Навигационните услуги, които са интегрирани безплатно в смартфоните, се превърнаха в привлекателна алтернатива на скъпите вградени навигационните системи. По подобен начин, един родител би предпочел да даде на детето си смартфон или таблет, заредени с игри и филми, вместо да разчита на DVD-плейър на гърба на седалките.
"Андроид" има предимство пред другите софтуерни платформи, тъй като доминира в индустрията на мобилните устройства. Доставчиците на електроника и компютри в Азия, Европа и САЩ са склонни да тестват и настройват новите компоненти първо за "Андроид".