ОКТОПОД: Ето как медиите на задкулисието взимат пари от екорекетьорите - Би Ти Ви, "Дневник" и "Капитал" с яки пачки от Тома Белев по европроекти
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Лъсна заверата между екорекетьорите, влизащи в политическото обединение "Демократична България", и медиите, които обслужват манипулациите и поръчките им и заливат обществото с фалишиви новини. Главата на зеления октопод Тома Белев директно урежда определени медии с яки пачки, изкарани от европроекти.
Тома Белев и групичката еколози започнаха да прибират пари по европроект - „НАТУРА 2000 в България - нови Хоризонти“.
Проектът „НАТУРА 2000 в България – НОВИ ХОРИЗОНТИ“ - LIFE17 GIE/BG/000371, е обявен официално като партньорство между "Зелени Балкани", Дарик радио, "Хоби тв" и медиите на подсъдимия олигарх Иво Прокопиев - "Дневник" и "Капитал".
Проектът се реализира с евросредства. Целта на проекта е промяна на обществената информираност за Европейската екологична мрежа НАТУРА 2000. Те провеждат национална информационна кампания за натура 2000.
Избрани са 10 лесно разпознаваеми видове от Директивата за местообитанията и птиците на Европейския съюз- белоглавият и брадатия лешояд, ловния сокол, белошипата ветрушка, делфините, прилепите, малкия корморан, гривестата рибарка, червеногушата гъска и царския орел. Всички тези видове са с много високо природозащитно значение, но по една или друга причина „страдат“ от ниската обществена информираност за тяхната значимост, или поради насадени предразсъдъци, пораждащи негативно отношение.
За популяризирането на тези видове вече започна писане на материали, разработването и излъчването на научно-популярни филми и видео-анонси, радио-клипове, радио-предавания по важни природозащитни теми.
За целта еколозите взимат хиляди левове, като от тях дават на определен кръг медии за тв филми, платени репортажи и статии, като по този начин си купуват тяхното благоволение.
Казано простичко, всички тези „зелени“ около Тома Белев, жена му Веселина Кавръкова и други активисти си купуват медиен комфорт. Би Ти Ви направи половин час платено предаване, по Дарик радио се лее 10 минути платен репортаж, а в изданията "Дневник" и "Капитал" се пускат платени статии.
Сега репортерите на медиите ще понапишат някой друг материал за гъски, лешояди, сколи, прилепи и т.н., и естествено ще вземат добри хонорари.
Така всичко е ясно и двете страни – зелени и медии прибират доста пари. А ефекта от т.нар. медийна информационна кампания е нулев.
Такива кампании са просто предлог за прибиране на едни пари. Достатъчен стимул, за да може същите журналисти да обслужват след това медийно управляваните от Тома Белев, жена му и близките му приятели псевдо-екологични НПО-та, както и политически напъни срещу властта.