Омбудсманът Диана Ковачева разкри подслушват ли ни в извънредно положение
Последвайте ни в Google News Showcase
При Закона за електронните съобщения не става въпрос за подслушване, а за проследяване на трафични данни във връзка с карантинатa. Това обясни пред БНТ омбудсманът Диана Ковачева. Тя разкри, че е отправила запитване към министъра на вътрешните работи по отношение на мерките, които се предприемат за осъществяване на контрол върху своите служители, когато имат достъп до такива трафични данни.
WINBET – 3 начални бонуса + 3 подаръка за Спорт, Казино и Live Казино! (18+)
Ковачева подчерта, че възможността да се искат данни от мобилните оператори във връзка с карантината трябва да отпадне и с излизането от извънредното положение.
"Основният проблем в момента е, че голяма част от хората остават без доходи. Фактически те не могат да покриват своите задължения", коментира Ковачева.
"Тревогата им се насочва и към частните съдебни изпълнители, и към колекторските фирми, и към фирмите за бързи преводи", отбеляза още тя.
През последния месец до нея има увеличен брой жалби. Притесненията на хората са свързани предимно с финансовото им състояние.
Оплакванията са за нарушени потребителски права и намалени доходи.
Омбудсманът препоръча в извънредното положение са не се плащат такси, свързани със социални услуги. Става въпрос за социални услуги, които в момента се предоставят дистанционно.