В разгара на летния сезон, на Централната жп гара в София се извиват големи опашки от пътници всеки ден към обяд. Причината е, че тя все още не е снабдена с новата онлайн система за издаване на билети, а 71 гари в цялата страна вече работят с нея.
WINBET – най-голямото разнообразие от игри и джакпоти! (18+)
Минути преди обедната почивка на касиерката Ралица, пред гишето ѝ се струпват нетърпеливи пътници, разказва БНТ.
Ралица - касиер: "Доста опашки се образуват! Гледаме да не се изнервяме, но понякога дори самите пътници и те наклаждат огъня. Проблемът се обостря през лятото, когато десетки се редят за билети до морето. Защото гарите във Варна и Бургас вече са въвели съвременната система на БДЖ, която показва в реално време заетите места. И когато в София някой поиска двупосочен билет, се оказва проблем."
Калин Маринов - ръководител в отдел "Продажба и обслужване" в БДЖ: "От гара София трябва да поискат свободна резервация от гарите Варна и Бургас. Това става по телефон. Отнема средно 5 минути. Но може и повече, ако отсреща са заети с нововъведението, което според пътници и служители, все още не е разработено добре. По думите им платформата е тромава и понякога дава отклонения. Маргарита например се опитала да купи на мъжа си билет за инвалид в първа група, но не успяла."
Маргарита - пътник: "Системата не давала и му дадоха пенсионерски. Въобще не знам. Сега тъкмо се двоумим как да си вземем тука билета."
Ралица - касиер: "По-бавничка е, но пък е добра. Платформата се внедрява от декември миналата година и вече работи на 71 гари у нас. Остават още 70, сред които и Централната жп гара. Очаква се това да стане в края на октомври."
Калин Маринов - ръководител в отдел "Продажба и обслужване" в БДЖ: "Тук все пак гара София е с най-голям пътникопоток и изисква повече подготовка и усилия и от наша страна, и от страна на разработчика, затова неслучайно сме я оставили на последно място. Амбицията е вбъдеще всички гари в реално време да могат да следят издаването на билети в цялата страна. Следващото предизвикателство по план е да се внедри системата и сред кондукторите чрез специални таблети. А до тогава ни остава да се заредим с търпение."