Последвайте ни в Google News Showcase
Продължават опашките от тежкотоварни камиони на граничния пункт Дунав мост при Русе. Колоната е над 10 км, като продължава да нараства. Шофьорите разказват, че се придвижват на два часа с по 50 метра. Причината си остава въведеното от 1 декември плащане на всички такси само чрез банкови карти, каквито не всички водачи имат, или пък в картите нямат достатъчно средства.
Въпреки че митницата пусна и трето трасе за обработка на камиони, то се оказва не особено ефективно, тъй като при пропускането на много ТИР-ове накуп, те се струпват на Дунав мост, а той е в ремонт. Шофьорите са безкрайно изнервени и се стига до сбивания и скандали, когато някой се опита да изпревари опашката, за да се нареди напред. В същото време няма полицейски патрули, които да регулират придвижването на камионите и да следят за реда. Проблемът с чакането на опашки по 15 часа води до загуби за транспортните превозвачи и до нарушения от страна на шофьорите, които не могат да спазват работното си време и графика на шайбите.
![Напрежение на Напрежение на](https://i.pik.bg/news/445/200_140c24ca6f075ef4502f57d6ef23653e.jpg)
Транспортните фирми се оплакват, че закъсняват с доставки и товарене на камионите. Принудени са да отказват поръчки, защото не могат да ги изпълнят в срок, плащат и неустойки. В същото време няма откъде да пренасочат камионите, тъй като фериботите не пътуват заради ниските води на Дунава, а обикалянето през другите сухопътни граници увеличава пътя и отново не е ефективно решение. Проблем е, че това става в навечерието на Коледа, когато западните страни в момента пазаруват повече стоки.
![горещо пик румен радев разпорежда проверка снайперисти пазят борисов банкя](https://i.pik.bg/s/news/m/1235/6d29599393a2efa683335d771d1f95f5.jpeg)
![](https://i.pik.bg/s/news/m/1235/35d4cd755c3a36de46ff8a5b3e74beae.jpeg)