Последвайте ни в Google News Showcase
Осем авиокомпании, сред които Ер Франс, ИйзиДжет или Райънеър бяха разкритикувани днес от Европейското бюро на потребителските синдикати за нарушения на правата на пътниците, по-специално на онези, които искат възстановяване на парите в случай на анулиран полет, предадоха БТА и Франс прес.
Базираната в Брюксел организация, посочи, че е предупредила Европейската комисия и националните власти за защита на потребителите за тези нарушения и е поискала разследване за тези нелоялни практики, които са нарушение на европейското законодателство.
От началото на кризата с Ковид-19 много авиокомпании пренебрегват правата на пътниците, казва генералната директорка на Бюрото Моник Гоайен.
Тези авиокомпании лишават пътниците от тяхното право за възстановяване на средствата в случай на анулиран полет и лъжат пътниците, като им предоставят некоректна, частична или неясна информация за техните права, допълва тя.
Потребителските асоциации, които са членове на Бюрото бяха наводнени от хиляди рекламации, съобщи още ръководителката на Бюрото.
Организацията отбелязва, че ако нелоялни практики са били констатирани в целия сектор, то Иджиън, Еър Франс, ИйзиДжет, Ка Ел Ем, Норуиджън, Райънеър, ТАП Португал и Трансавиа фигурират сред компаниите, срещу които има подадени общо най-много рекламации от потребители на европейско ниво.
Бюрото е задействало "механизъм на външна тревога" пред Европейската комисия и националните власти, който може да доведе до разследване заедно с 11 от организациите, членуващи в него.