Големите преференции за собствениците не се реализираха, а и интересът към тези возила липсва
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Заедно с пролетта на 2011-а година пукнаха и първите продажби на електромобили в България. Събитието бе отбелязано подобаващо - собствениците им (мобилен оператор, банка и медийна агенция) получиха ключовете си пред телевизионни камери и фотообективи от тогавашния министър на енергетиката Трайчо Трайков и столичния кмет Йорданка Фандъкова.Оттогава обаче, за изминалите 27 месеца у нас са изтъргувани 17 коли с електрическо задвижване, което средноаритметично прави по малко повече от половин МПС на месец, пише “Труд”.
Въпреки шумните обещания за преференции, купувачите на електромобили в България имат досега само два бонуса - могат да паркират безплатно в "синя зона" и да ползват данъчен кредит. Такъв обаче има и за десетки модели автомобили с двигатели с вътрешно горене.
Представителите на автомобилните производители у нас не очакват някакво сериозно раздвижване на този пазар, тъй като реално липсват преференции за купувачите на такива коли.
Сред идеите за облекчения на собствениците на електроавтомобили, които по-рано бяха лансирани от управляващите, бяха движение по републиканската пътна мрежа без винетка и освобождаване за пет години от общински данък, но те така и не стигнаха до практическо приложение.


