Глад за 3000 шофьори на тежки камиони в страната
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Собственикът на благоевградска транспортна фирма Кирил Стойчев е в патова ситуация - амбициран е да инвестира хиляди левове в нови камиони, но няма шофьори въпреки щедрите заплати, които фирмата предлага.
Купих 8 камиона “Еuro 6“, вдигнах рязко заплащането на шофьорите, а кандидати няма, обяснява парадоксалната ситуация Стойчев.
Според новите условия за заплащане, които бизнесменът е въвел от 1 юли 2016-а, един международен шофьор без проблем може да стигне 3000 евро месечна заплата.
Вариантите, които Стойчев е разработил, са няколко и всеки от шофьорите може сам да прецени кой от тях го устройва, предава "Струма". Единият е възнаграждение от 12 % от навлото на курс, ако в него има до 35 дни престой зад граница. За престой в Европа без прибиране над 36 дни шофьорът получава по 62 евро на ден, престой от 36 до 66 дни включително му гарантира 65 евро, а при престой над 96 дни дневната му надница вече скача на 68 евро на ден. Има и вариант, при който шофьорът може да избере твърда заплата. При него изискването е да е направил минимум 12 000 км за 30 работни дни.
В началото на тази година браншовите организации обявиха, че в страната има глад за повече от 3000 тираджии и по тази причина редица транспортни фирми са принудени да свиват бизнеса си. Браншовиците прогнозират, че много скоро можем да изпаднем в ситуацията да стигнем до внос на шофьори.