ОСТЪР КОМЕНТАР: Защо институциите продължават да си затварят очите за безчинствата на чуждите шофьори у нас
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Контролните институции продължават да си затварят очите за безчинствата на чужди водачи на МПС. Въпреки няколкото сериозни инцидента и през тази година, видимо на пътя няма сериозни мерки да се озаптят чужди граждани, които си мислят, че в България може да си правят каквото си искат...
Това пише в публикация във Фейсбук столичният общински съветник от ВМРО Карлос Контрера.
Ето какво още споделя той:
В Североизточна България почти не може да видите контрол от Автомобилна администрация (т.нар. ДАИ). Затова румънски тирове, молдовски и украински автобуси летят по пътищата като същински камикадзета. Тук-там има мобилни камери на Пътна полиция и пост на Агенция Митници. Масираният ежедневен контрол обаче е мираж.
Затова двуетажен молдовски или украински туристически автобус може да ви изпревари на непресечена осова линия с 90 км/ч при допустима максимална скорост за участъка 70 км/ч. Че даже и да ви подсвирква с клаксон... Така стават белите. Това са само примери. Има десетки подобни ситуации, ако не и стотици такива на ден.
Турските тежкотоварни камиони продължават да се движат като хуни между Капитан Андреево и Калотина.
Огромният проблем на чуждите водачи в България е, че се чувстват абсолютно безнаказани. Поне това подсказва поведението им на пътя. Нужно е много по-масирано присъствие на Автомобилна администрация и Пътна полиция през летния сезон. Контролът обаче трябва да бъде системен, а не кампаниен. Докато джигитите свикнат, че няма минаване. Като положителен знак за пътната безопасност можем да отчетем, че АПИ продължава активно да почиства канавките, банкетите и да кастри крайпътната растителност на много места в страната.
Повишаването на пътната безопасност е системно усилие. Еднократни акции ямат особен ефект. Нужна е упоритост, постоянство и абсолютна безкомпромисност. В противен случай ще продължаваме да коментираме между два тежки пътни инцидента.


