ОТ ПОСЛЕДНИТЕ МИНУТИ: Отвориха офертите за Летище София - най-високата е на турците за близо 33 млн. евро
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
И петимата кандидати за концесиониране на Летище София бяха допуснати да продължат участие в процедурата. В Министерството на транспорта бяха отворени обвързващите оферти. Офертите бяха отворени по реда на тяхното подаване.
Консорциум "Витоша" с водещ член Manchester airport Grou - близо 20 милиона евро годишно концесионно възнаграждение;
Консорциум SofConnect, в който влиза летище Мюнхен - 24.5 милиона евро годишно;
Консорциум "ССБ София Еърпорт ДжейВи", в който участва Copenhagen Airport - 26 милиона и 50 000 евро годишно;
"Фрапорт България" ЕАД с участие на оператора на летището във Франкфурт - 21 милиона евро годишно;
Консорциум между "Еърпорт Де Пари" ЕС и ЕЙ и ТАВ Хавалинманларъ Холдинг" А. Ш. - 32 824 000 евро годишно. Това е и най-високата оферта.
Предстои оценка на офертите, което, по думите на транспортния министър Росен Желязков, ще продължи поне 10 дни. Срокът на концесията е 35 години.
На 11 април бяха подадени заявления от 5-ма кандидати за участие в концесионната процедура за летище "София".
Икономистът Лъчезар Богданов коментира дали подадените заявления от участниците отговарят на предварителните очаквания за висок интерес към процедурата: „Кандидатите са сериозни компании с опит в управление на летища. Управляват европейски летища, които последните години са по скоро сред лидерите и тези, които се променят динамично. Някои от компаниите имат и сериозен опит в преструктуриране и поставяне на картата на летища, които преди това не са били водещи. От една страна има разнообразие, от друга страна кандидатите до голяма степен си приличат по това, че имат сходен опит в европейския авиационен пазар. От друга страна минималните изисквания за участие, включително финансови, бяха относително високи“.
Идеална процедура няма, подчерта икономистът и обясни: „Националният интерес е от една страна летището да служи за фактор за икономическо развитие, т.е. то да генерира или да създава свързаност на България и конкретно на столицата със света, което означава повече полети, повече дестинации и същевременно на достъпни и разумни цени. Трябва да се търси баланс между финансовия интерес на държавата и от друга страна възможността да расте трафикът – да се създават условия за повече пътувания и то на достъпна цена. Мисля, че това би могло да се постигне. Това би следвало да е крайният резултат. Такъв трябва да е резултатът от една обективна оценка на офертите на всички участници“.


