ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Едни причини посочиха на нас за отстраняването ни, а от прессъобщение научихме, че има други мотиви. Първо пишеше, че по преценка на министъра ни махат. В това няма никакъв проблем. По закон е нормално и допустимо новият министър да си назначи нов екип. След това обаче се говореше за договор и ние предположихме, че става дума за договор, по който е платено авансово. Но има авансови плащания и по много други договори, според клаузите им. Част от сумата отива за планиране, а друга част за строеж. Това заяви пред бТВ уволнения инж. Иван Досев от УС на АПИ.
Късно в сряда стана ясно, че и тримата членове на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" са били уведомени, че са освободени от постовете им.
Това включва председателя на УС Георги Терзийски и двамата членове на ръководството - проф. Олег Асенов и инж. Иван Досев.
Запитан дали е много или малко 3 милиона лева за километър магистрала, той посочи, че най-скъпата е магистрала Люлин, завършена през 2011 г. и започната по план от 2006 г., но цената на километър не трябва да се използва като мерило, защото геологията на различните терени е различна, обясни той.
„АПИ не си е позволила да сключи нито един договор без санкция от нашия принципал“, допълни Досев.
Ремонтът на АМ „Тракия“ се извършва по обществена поръчка с открита и отворена процедура по думите на инж. Досев. Той съобщи, че са извършвани многократни проверки на строителството като проби за насип и хумусни остатъци.


