ОЩЕ КАМЪНИ В ГРАДИНАТА НА ДАИ: Разкриха КОЛОСАЛНИ корупционни практики на пътя
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Ако някой иска да разгадае корупционните схеми в ДАИ, може да го направи изключително лесно. На някоя магистрала или на един първокласен път започвате спирате шофьори на камиони и автобуси и да ги питате (може и с помощта “Гугъл преводач“) знаят ли какви практики за подкупи има в ДАИ.
Това казва в голямо интервю за "Труд" Христо Радков, председател на Българско обединение на шофьорите.
"Ето, аз съм чувал не от български, от турски шофьори, че мизата на пост "Църна маца" на входа на София, където стана и случаят с Роби Уилямс, е 100 евро. От тази сума се тръгва и тя отива нагоре, в зависимост от нарушението. А при добър пазарлък може да падне до 80, че и до 50 евро. Ако министърът на транспорта иска да спре своите даяджии, да нареди на 5 или на 10 километра след поста "Църна маца" да се спрат същите проверявани камиони и да се провери в тахографите им дали е отчетен контрол", разкрива той нови корупционни практики на пътя, както и евентуалното им решение.
Радков казва още, че ДАИ не изнудва българските шофьори по начина, по който беше направено това с хората от екипа на Роби Уилямс, защото на нашите фирми веднъж годишно или най-много на две години, от ДАИ им правели ревизия и им сваляли данните от тахографите. "Там се водят други разговори, но вече с шефовете на фирмите", посочва той.
"Аз съм убеден, че в момента, в който боди камерите станат задължителни в ДАИ, ще се окаже, че има огромен проблем с техните батерии. Тези батерии 5 минути след включването на камерата ще падат и не могат дежурните даяджии да си зарежат поста и да хукнат да търсят къде да ги зареждат", коментира транспортният шеф и идеята всеки даяджия да има боди камера.


