Последвайте ни в Google News Showcase
НПО „Демокрация в действие“ която следи предизборната кампания за парламентарните избори в Косово на 6 октомври, обяви че политическите партии са похарчили общо малко повече от 2,1 млн. евро в деветте дни на предизборната кампания, която започна на 25 септември и завърши на 4 октомври, пише македонският вестник Независен, цитиран от "Фокус".
Общата оценка на организацията е, че атмосферата е била спокойна в края на кампанията, със забележки относно финансовата прозрачност на определени политически организации, които не докладваха някои от своите дейности пред Централната избирателна комисия и следователно не можеха да изчислят по-точно разходите си.
„По време на предизборната кампания в Косово политическите партии дадоха предизборни обещания, главно идеологически, свързани с актуални теми, които предизвикват интерес и емоция сред избирателите.“, се казва в съобщението на „Демокрация в действие“ за изборите.
Организацията съобщава също, че в последните дни във фокуса на партиите са били три сфери: образованието, икономиката и здравеопазването.
Кампанията за предсрочните парламентарни избори приключи на 4 октомври в полунощ, когато започна денят за размисъл.