ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Омбудсманът Константин Пенчев внесе доклад за проблемите на потребителите на обществени услуги, в който е направен анализ в какво състояние е защитата на правата на гражданите в отношенията потребители – монополи, съобщават от администрацията на омбудсмана.
В документа се настоява от 42-то Народно събрание да се приемат законодателни промени, с които да се даде възможност на потребителите да избират сами как да се разпределя топлинната енергия в сградите, които ползват услугите на топлофикациите, по-лесно да сменят топлинния си счетоводител, както и да не плащат, когато са се отказали от услугите на топлофикационните дружества.
Пенчев съобщава за законодателни текстове, които водят до неравнопоставеност между гражданите и доставчиците на топлоенергия, електроенергия, вода и телефонни услуги, както и за нарушения на Закона за местните данъци и такси и несправедливо определяне и събиране на таксата за сметосъбиране и сметоизвозване.
От администрацията на омбудсмана посочват, че през последните години жалбите на потребителите срещу доставчиците на обществени услуги са най-много от всички постъпващи оплаквания.
Общият брой жалби и сигнали от съществуването на институцията до 18 май 2013 г., свързани с предоставянето на обществени услуги, е 6 262, което представлява почти 22% от всички оплаквания до омбудсмана, сочат данните на омбудсмана. От началото на годината пък са подадени 980 жалби, което е почти два пъти повече спрямо броя на оплакванията по същото време на миналата година.
Наблюдава се най-сериозен ръст на жалбите срещу електроснабдяването - около 5 пъти до 340 броя, а за топлоснабдителните услуги – 2 пъти до 273 броя, отчитат от институцията.


