Петър Бунев: Машинистите в частни превозвачи взимат повече пари, но работят много повече от нормалното
Трябва да поканим европейски експерти за разследване на катастрофата в Хитрино, проверката и заключенията на групата от Министерството на транспорта няма да бъде призната от частния превозвач „Булмаркет” заради конфликт на интереси, смята синдикалистът
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
За да сме сигурни в експертизата за причините за катастрофата в Хитрино, тя трябва да бъде направена от независими експерти, към Европейската комисия има група за разследване на такива големи жп инциденти, трябва да ги поканим да се включат. Това каза в студиото на БНТ представителят на Синдиката на жп работниците към КНСБ Петър Бунев.
Той посочи, че разследване, водено от групата на Министерството на транспорта няма да бъде признато от частния превозвач „Булмаркет”, тъй като под шапката на същото министерство е държавната компания НКЖИ, която е собственик на релсовия път и така има реален конфликт на интереси.
Според Бунев, машинистите, които са били в катастрофиралия влак допреди година са били в БДЖ и са напуснали, за да отидат в частния превозвач заради по-високи заплати. „Но доколкото съм разговарял с колеги, там за повече пари се работи доста повече. Трябва да се провери дали има нарушение и колко са работили в периода преди да натоварят композицията и да поемат към Румъния”, каза още той.
Синдикалистът смята, че само външна експертиза може да докаже дали причината за трагедията е техническа, дали се дължи на релсовия път или на цистерните, или пък е в резултат от човешка грешка. Той не отхвърли и версията, че цистерната, която се взриви може да е изпускала, това да е довело до намаляване на горивото в нея и от люшкането да се е стигнало до взрив точно в Хитрино.