Пловдивчани изгоряха с море в Бодрум, ще чакат 12 месеца да им върнат парите
Последвайте ни в Google News Showcase
Проблемите с предплатени, но неосъществени почивки заради епидемията от COVID-19 започнаха. Група от Пловдив капарира море в курорта Бодрум в Югозападна Турция още преди Нова година, но сега са в патова ситуация -пътуването няма как да се осъществи заради пандемията, а и туроператорът не може да им върне парите в момента.
WINBET – забавление онлайн с над 2000 слот игри! (18+)
"Платихме 50% от цената на 7-дневна почивка в турския курорт, която трябваше да започне на 6 юни", разказа пред "Марица" един от потърпевшите.
Групата от петима души внесли общо 1678 лева, за да използват намалението за ранни записвания
Като стана ясно, че пътуването няма как да се осъществи, ние си поискахме обратно парите, но това ни беше отказано, обясни Анатолий Волковски. От туристическа компания „Партнер травел” предложили няколко варианта на групата туристи, но те не приели.
След спешни промени заради пандемията в Закона за туризма туроператорите имат право да предложат три варианта за компенсиране на клиентите си за провалени пътувания. Първият е издаване на ваучер за платената сума, който може да се ползва в бъдеще, като не е задължително първоначалната дестинация да бъде запазена. Вторият е резервиране на нови дати за същото място и третият е връщане на платената сума. Според закона обаче това може да стане за период от 12 месеца след приключване на извънредното положение, което у нас падна на 15 май.