ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
10 000 лева ще е цената на новото лого на България. То обаче ще бъде дадено за авторското право, което министерството трябва да откупи, за да ползва брандът в брошурите и изложенията. Това поясни в Хасково министърът на туризма Николина Ангелкова. Тя припомни, че финалистите са седем. Те са подбрани от професионалното жури от Националната художествена академия и Съюза на Българските художници сред 83 получени предложения.
Министър Ангелкова обясни, че целта на стартиралия преди около месец и половина Национален конкурс за Лого е своеобразно продължение на по проекта за бранд стратегия на България от 2013 година, финансиран с европейски средства, по който беше изработено на практика неизползвано лого.
Около този проект имаше много скандали, тъй като бяха намерени много заемки на логото на България с това на Казахстан, а заради шаренията в него то беше наречено "бъркани яйца".
"Старото лого, изработено по проекта, което се оприличаваше на яйца на очи, не се използва. В момента ползваме едно по-старо лого. Затова, за да минимизираме рисковете по този проект, който е с европейско финансиране, стартирахме този национален конкурс", обясни министърът на туризма.
Тя беше в Хасково на среща с представители на местната власт и туристическия бранш в сградата на областната администрация. В разговора с ресторантьорите и хотелиерите министърът посочи, че предстои до средата на май да бъде внесен в МС Законопроект за изменение и допълнение в Закона за туризма, в част от който ще бъде предложено хотелските администрации, НАП и МВР да бъдат свързани с единна информационна система.


