Подмолната игра на "Капитал" срещу КФН претърпя тотален провал! Вижте как Стоян Мавродиев разобличи медиите на Прокопиев

ЧАС ПИК

Подмолната игра на "Капитал" срещу КФН претърпя тотален провал! Вижте как Стоян Мавродиев разобличи медиите на Прокопиев

40653
на 13.02.2015
Подмолната игра на Капитал срещу КФН претърпя тотален провал! Вижте как Стоян Мавродиев разобличи медиите на Прокопиев
Автор:   ПИК

Последвайте ни в Google News Showcase

Злостната провокация на "Капитал" срещу Комисията по финансов надзор претърпя пълен крах.

WINBET – 3 начални бонуса + 3 подаръка за Спорт, Казино и Live Казино! (18+)

препоръчано

Вчера придворните на Иво Прокопиев се опитаха да шантажират парламента с изслушване на председателя на институцията Стоян Мавродиев с въпроси за пенсионните фондове.

Задкулисната игра, обаче не се получи.

Мавродиев отговори ясно и убедително на поставените му питания.

Ето и отговорите на подвеждащите въпроси на кръга "Капитал":

 

 

 

На 24.10.2014 г. с вх. № РГ-12-01-45 в КФН е постъпило писмо от ПОК „Доверие” АД, ПОД „Алианц България” АД, ПОК „ДСК Родина” АД и „Ай Ен Джи ПОД” ЕАД. Същото е адресирано до заместник председателя ръководещ Управление „Осигурителен надзор”- Ангел Джалъзов, с копие до заместник председателя ръководещ Управление „Надзор на инвестиционната дейност” – Николай Попов.

 

В посоченото писмо, което е подадено след покана за това от страна на председателя на КФН,  се акцентира върху значителната разлика в дневното изменение на стойността на дяловете на УПФ, ДПФ и ППФ управлявани от различните ПОД в последния работен ден на няколко поредни тримесечия. Посочени са конкретно 9 публични дружества, регистрирани на БФБ, за чиито емисии са изложени съмнения за евентуални манипулации. 

Стойността на притежаваните книжа от пенсионните фондове (ПФ) в споменатите публични дружества към визираните дати е представена в Таблица 1 на стр. 2.

 

Общата стойност на притежаваните книжа от ПФ в споменатите публични дружества към 29.12.2014 г. представлява 0.71% от активите на всички пенсионни фондове. Видно е, че и поотделно, и в съвкупност те заемат малък дял от инвестиционните портфейли на всички ПФ.

 

Към  31.12.2014 общия обем на всички права и акции (книжа с променлива доходност), инвестирани от универсалните пенсионни фондове на българския капиталов пазар възлиза на 7.49% от техните активи, което очевидно няма как да представлява системен риск за втория пенсионен стълб, тъй като дори да се стигне теоретично до пълна загуба на стойност за всички български публични компании регистрирани на БФБ вследствие на природен катаклизъм или друг форс мажор, даже и в най лошия възможен сценарии при средна годишна доходност от 5.45%  през последните 12 г, фондовете биха компенсирали подобна загуба в рамките на 1-2  календарни години.

 

 

Таб. 1. Стойност на притежаваните книжа към визираните дати в лева, и техния дял в портфейла на съответното ПОД

Източник: надзорни данни от ПОД

 

В деня на постъпването на писмото - 24.10.2014г., същото е разпределено от председателя за необходими действия и мерки към съответните заместник-председатели на КФН. Заместник–председателят Николай Попов е разпоредил извършването на проверка от отдел „Разследване на пазарни злоупотреби”, управление „Надзор на инвестиционната дейност”, за спазване на разпоредбите на Закона срещу пазарните злоупотреби с финансови инструменти. Предвид, че в обхвата на сигнала са визирани финансови инструменти на 8 дружества, в момента се проверяват всички извършени транзакции с тях и търговията с тях.

Следва да се отбележи, че дяловете във фондове за допълнително пенсионно осигуряване (ФДПО) сами по себе си не попадат в обхвата на чл. 3 на Закона срещу пазарните злоупотреби с финансови инструменти, тъй като не са финансови инструменти, за които се отнасят разпоредбите на ЗПЗФИ,  а именно – финансови инструменти, допуснати до търговия на регулиран пазар, т.е. манипулирането на стойността на дяловете във ФДПО не нарушава Закона срещу пазарните злоупотреби с финансови инструменти. Манипулирането на финансови инструменти (акции, облигации и т.п.) с цел създаване на невярна или подвеждаща представа относно търсенето, предлагането или цената им обаче е наказуемо по ЗПЗФИ.

За доказването и налагането на санкции за пазарни манипулации следва да бъдат събрани доказателства, според които лицата по покупка и продажба  осъществяват съвместни действия с цел да създадат невярна или подвеждаща представа относно търсенето, предлагането или цената на финансовите инструменти. Идентифицират се инвеститорите и се анализира тяхното инвестиционно поведение във времето. За установяването на свързаност между лицата, търгували по определени емисии се изискват множество документи от различни институции и други лица.

Източник:”Централен Депозитар” АД

 

Както е видно от горната таблица, проверката обхваща търговията с финансови инструменти за период от над 1 година. Проверят се голям брой дружества, като посочените осем са първата част от обема на проверката. Още по-голям е обемът на сделките и броят на акционерите. Следователно, за всички гореизброени действия е необходим голям период от време, който предполага значителната продължителност на текущата проверка, което не е характерно само за конкретния случай, а се отнася за всички проверки за пазарни злоупотреби, извършвани от Надзор на инвестиционната дейност.

Проверка към момента не е приключила и разкриването на допълнителна информация би могло да я възпрепятства.

 

Необходимо е да се подчертае, че проверката на сделки, представляващи възможни пазарни манипулации, е част от обичайната всекидневна надзорна дейност на КФН и не представлява изключителност. ЗПЗФИ забранява пазарните злоупотреби (търговията с вътрешна информация и манипулирането на пазара), като са предвидени мерки за предотвратяването и разкриването им. ЗПЗФИ въвежда в българското законодателство разпоредбите на Директива 2003/6/ЕО относно търговията с вътрешна информация и манипулирането на пазара (пазарна злоупотреба).

При осъществяване на надзора на пазара на финансови инструменти, КФН разследва и налага санкции по различните хипотези за манипулиране на пазара на финансови инструменти, които са посочени в чл. 6, ал. 1 от ЗПЗФИ.

Първата хипотеза е извършването на сделки или подаване на нареждания, които създават или могат да създадат невярна или подвеждаща представа относно търсенето, предлагането или цената на финансови инструменти или в които определят чрез действията на едно лице или чрез съвместни действия на две или повече лица цената на един или няколко финансови инструмента на необичайно или изкуствено ниво.

Втората хипотеза е извършването на сделки или подаването на нареждания при които се използват фиктивни способи или други форми на измамни действия.

Третата хипотеза е свързана с разпространяването чрез средствата за масово осведомяване, включително интернет или по какъвто и да е друг начин на информация, която създава или може да създаде невярна или подвеждаща представа относно финансови инструменти, включително разпространяването на слухове и неверни или заблуждаващи новини, когато лицето което разпространява информацията знае или е длъжно да знае, че информацията е невярна или подвеждаща.

През последните години при извършваните проверки относно спазване разпоредбите на ЗПЗФИ, са съставени АУАН и издадени НП, както следва:

 

Година

Съставени АУАН

Издадени НП

2012

57

54

2013

27

26

2014 (до 31.09)

22

16

 

            В заключение, редно е да се подчертае, че ежедневната комуникация между поднадзорните лица и КФН е постоянна практика и има за цел усъвършенстване на небанковия финансов сектор. Същото се заявява и в текста на Декларацията на БАДДПО:

            „т.4 .....Писането на писма до надзорния орган е дългогодишна практика, която има за цел единствено усъвършенстване на цялата система.”

 

Към момента започналата проверка в резултат на писмото не е все още приключила, поради големия обем от данни и сделки, които трябва да се анализират. От друга страна, видно от гореизложените данни, възможните манипулации, очевидно от размера на конкретните, посочени в писмото, инвестиции спрямо мащабите на активите на пенсионноосигурителните фондове, не биха могли да се определят като системен риск.

КФН провежда регулярни срещи с ЕК, ЕСМА, ЕИОПА и всички други  европейски и международни организации, по повод различни аспекти на надзорната и регулаторната ни дейност. Наскоро бе проведена среща с представители на ЕК в рамките на процедурата “Macroeconomic disbalances”, на която КФН представи данни за целия небанков финансов сектор, в това число и за ПОД. На нито една среща с представители на ЕК не е обсъждано цитираното писмо от пенсионните фондове.

КФН подлежи на надзор от страна на ЕСМА и ЕИОПА – европейските надзорни органи. Трябва да се има предвид, че от 1 януари 2011 г. надзорната структура на финансовия сектор в Европейския съюз се промени значително след приемането на 4 регламента от Европейския парламент и Съвета. С тях се създадоха четири нови европейски органа, които имат значителни надзорни и регулаторни правомощия в областта на финансовия надзор в Европейския съюз. Два от тези органи са Европейски орган за ценните книжа и пазари (ESMA) и Европейски орган за застраховане и професионално пенсионно осигуряване (EIOPA). ESMA и EIOPA действат в рамките на приложното поле на основните Директиви и Регламенти в областта на ценните книжа, застраховането и професионално пенсионно осигуряване. Органите имат задачи и в областта на корпоративното управление, одита и финансовата отчетност. ЕИОПА и ЕСМА провеждат регулярен контрол върху надзорната дейност на КФН, включително чрез проверки на място.

 

Само през последната година КФН е била обект на седем проверки, извършени от страна на ESMA и EIOPA. При шест от тях КФН е проверявана от европейските органи заедно с други регулатори на държави членки, като някои от проверките все още не са приключили.

 

Последната приключила проверка е извършена от страна на Европейски орган за застраховане и професионално пенсионно осигуряване (EIOPA).  Проверката на място е  стартирала през август 2014г. С доклад за извършената проверка от началото на месец февруари 2015г., EIOPA e уведомила КФН за резултатите от нея.

Проверката беше извършена с пълен обхват на надзорната дейност, в който бяха включени действащите законови и подзаконови нормативни актове, надзорните практики на Комисията, способите за оценка на риска и подготовката за прилагане в практиката на директивата Платежоспособност 2., включително чрез разглеждане на досиета на отделни поднадзорни лица.

 

В доклада за извършваната проверка от Европейския орган за застраховане и професионално пенсионно осигуряване (EIOPA) е посочено следното:

 

Based on the information provided, the SPOT (EIOPA’s Supervisory Oversight Team) considers that in general the outcome of the assessment is positive”.

 

"Въз основа на предоставената информация, проверяващият екип от EIOPA  счита, че като цяло резултатът от проверката/оценката е положителен".

 

Практиката КФН да бъде обект на проверки от страна на ESMA и EIOPA не само, че няма да се ограничава в бъдеще, но и ще се задълбочава, както от гледна точка на теми, така и от гледна точка на обхват, съобразно европейското законодателство и надзорните практики.

В потвърждение на горното, в края на октомври 2014г. в КФН постъпи писмо от Европейската Комисия, в което се поставят въпроси относно прилагането на разпоредбите за пазарните злоупотреби по отношение на „Корпоративна Търговска Банка” АД. Изпратен е отговор, в който е уточнено, че с приемането на Закона срещу пазарните злоупотреби с финансови инструменти изцяло са въведени разпоредбите на Директива № 2003/6/ЕО за пазарна злоупотреба в българското законодателство. Също така е представена информация относно „Корпоративна Търговска Банка” АД, включваща данни за търговията с акциите на дружеството, обстоятелствата около поставянето на банка под специален надзор, отразените в медиите събития, отнасящи се за дейността на дружеството. Отразени са и предприетите от страна на КФН действия, във връзка с публикуваните прессъобщения, с които обръща внимание на всички медии и други лица изказващи се за публични дружества, че разпространяването на информация за емисии финансови инструменти допуснати до търговия на регулиран пазар и техните емитенти трябва да отговоря на законово определени изисквания и неспазването им подлежи на санкциониране.

Предоставена е информация и относно постъпилите в КФН сигнали, за евентуални нарушения на Закона за кредитните институции и за разпространяване на невярна информация за поднадзорни на КФН лица, по които са започнали проверки. Отделно от получените сигнали във връзка с осъществявания текущ надзор КФН е инициирала проверки за публикации отразяващи ценово чувствителна информация за емитенти финансови институции, за която са възникнали съмнения, че е невярна или подвеждаща.

Също така е предоставена допълнителна информация, касаеща проверките за разпространяването на невярна или подвеждаща информация отнасяща се за „Първа Инвестиционна Банка” АД, при които са установени нарушения съставляващи манипулация на пазара на финансови инструменти.

 

В резултат на така представения отговор, от Европейската Комисия е получено второ писмо, в което подкрепят действията на България относно факта, че Директива 2003/6/ЕС е напълно транспонирана в българското законодателство, както и за поясненията относно нейното прилагане в България. Във последващото писмо е отчетена отговорността на националните компетентни органи и на съдилищата да разследват възможни случаи на пазарни злоупотреби и да установяват дали подобно поведение е в съответствие с националното законодателство, което транспонира Директива 2003/6/ЕС.

Също така проявяват интерес да бъдат информирани относно бъдещите действия по отношение на проверките които продължават, както и за последващите действия, предприети от административните компетентни органи, с оглед прилагането на българското законодателство по отношение на пазарните злоупотреби, имплементиращо Директивата за пазарни злоупотреби.

 

 

 

ПОД не може да инвестира средствата на управляваните от него пенсионни фондове в ценни книжа, които са издадени от него или свързани с него лица. Не се допуска инвестиране на средствата на фондовете и в ценни книжа, издадени от банката - попечител, инвестиционния посредник и свързаните с тях лица. Тези забрани са регламентирани в чл. 177, ал. 1 във връзка с чл. 249 от КСО.

Законът също така забранява активи на пенсионните фондове да бъдат придобивани от ПОД и свързаните с него лица, както и пенсионните фондове да придобиват активи от тях. Аналогични забрани са налице и по отношение на членовете на управителния и контролния орган на ПОД, инвестиционните му консултанти, управляващото дружество, с което ПОД е сключило договор за инвестиционни консултации (вкл. членовете на управителните и контролните органи на това дружество), както и по отношение на свързаните с тях лица. Тези забрани, предвидени в чл. 177, ал. 2 и 3 от КСО, не се прилагат в случаите на търговия на ценни книжа на регулиран пазар (чл. 177, ал. 4 от КСО).

С цел ограничаване на концентрационния риск КСО също така предвижда, че ПОД може да инвестира не повече от 10 на сто от активите на пенсионния фонд във финансови инструменти, издадени от един емитент и свързаните с него лица (чл. 178, ал.1, изр.1, пр.2 от КСО и чл. 251, ал.1, пр.2 от КСО).

КФН осъществява стриктен надзор за спазването на разгледаните по-горе забрани и ограничения. За установени през периода от 2006 г. до края на 2014 г. случаи на нарушения на чл. 177 от КСО, касаещи сделки със свързани лица, са издадени общо 44 броя наказателни постановления (НП), от които към момента 36 броя са влезли в законна сила. През периода от 2003 г. до 2005 г. не са установявани нарушения от посочения вид.  По години издадените и влезли в сила НП са: през 2006 г. са издадени 5 бр. НП, от които в сила са влезли 4 бр. НП; през 2007 г. са издадени 2 бр. НП, които са влезли в сила; през 2008 г. са издадени 5 бр. НП, които са влезли в сила; през 2009 г. са издадени 5 бр. НП, от които в сила са влезли 4 бр. НП; през 2010 г. са издадени 4 бр. НП, които са влезли в сила; през 2011 г. са издадени 13 бр. НП, от които в сила са влезли 10 бр. НП; през 2012г. са издадени 4 бр. НП, от които в сила са влезли 2 бр. НП; през 2013 г. е издадено 1 НП, което е влязло в сила; през 2014 г. са издадени 5 бр. НП, от които в сила са влезли 4 бр. НП.

При извършвания от КФН надзор също така са установени шест случая на нарушения на чл. 178, ал.1, изр.1, пр.2 от КСО и чл. 251, ал.1, пр.2 от КСО, въз основа на които са издадени общо шест броя наказателни постановления – два броя през 2014 г., два броя през 2013 г. и два броя през 2007 г. Към момента издадените през 2013 г. и 2014 г. наказателни постановления са в процедура по съдебно обжалване. Издадените през 2007 г. НП не са обжалвани и са влезли в законна сила.

 

 

 

Във връзка с разкриването на информация за портфейлите на пенсионните фондове следва да посочим, че съгласно чл. 180, ал. 1 от Кодекса за социално осигуряване (КСО) пенсионноосигурителните дружества са задължени да оповестяват информация към края на всяка година за обема и структурата на инвестициите по видове активи и емитенти на ценни книжа за всеки управляван пенсионен фонд. Информацията се публикува в срок до 31.03. на следващата година на  интернет страницата на дружеството във формат и със съдържание, определени от КФН в ИЗИСКВАНИЯТА към рекламните и писмените информационни материали на пенсионните фондове и на пенсионноосигурителните дружества по чл. 123и, ал. 2 и чл. 180, ал. 2, т. 1 и т. 2 от КСО (по-конкретно приложения от № 1 до № 3 към този документ). Предвид изложеното към настоящия момент не е изтекъл законовия срок за оповестяване на информацията за инвестиционните портфейли на пенсионните фондове за 2014 г. По отношение на информацията за предходни години не са налице случаи, в които пенсионноосигурително дружество да не е изпълнило задължението за разкриване на информация по чл.180, ал1 от КСО.

 

Във връзка с поисканата детайлна информация от страна на Комисията по бюджет и финанси с писмо с изх. №КБФ-453-02.18 от 22.12.2014 г. за универсалните пенсионни фондове (УПФ), с наше писмо с номер 02 -00-17/29.01.15г. предоставихме в НС детайлна информация за инвестициите на универсалните пенсионни фондове (УПФ) към 31.12.2014 г., както и информация за разходите за заплати, осигурителни посредници и осигуровки, и за таксите и удръжките от УПФ към 30.11.2014 година:

 

На заседание на Комисията по труда, социалната и демографската политика проведено на 21.01.2015 г. Българската асоциация на дружествата за допълнително пенсионно осигуряване (БАДДПО) са представили информация за инвестициите на УПФ към 20.01.2015 година. Предварителните годишни финансови отчети на пенсионноосигурителните дружества и управляваните от тях фондове за допълнително пенсионно осигуряване са представени в Комисията за финансов надзор на 20.01.2015 година. С цел актуализиране и уеднаквяване на информацията представена на народните представители, с наше писмо с номер 02-00 – 17/03.02.2015г. допълнително предоставихме и:

·        Обобщена справка за стойността на портфейла по видове активи за всички УПФ към 20.01.2015 г.;

·        Справка за стойността на инвестициите на УПФ в банкови депозити по банки към 20.01.2015 г.; 

·        Справка за стойността на инвестициите на УПФ в акции към 20.01.2015 г.;

·        Справка за разходите за заплати, осигурителни посредници и осигуровки към 31.12.2014 г.;

·        Справка за таксите и удръжките (по видове) от УПФ към 31.12.2014 г. на пенсионноосигурителните дружества (ПОД);

·        Справка за размера (в %) на таксите и удръжките от УПФ на всички ПОД;

·        Справка за доходността на фондовете за допълнително пенсионно осигуряване за периода 28.12.2012 г. – 30.12.2014 г. на годишна база. 

.           Справка за стойността на инвестициите на УПФ в дългови финансови инструменти към 20.01.2015 г.; 

.           Справка за стойността на инвестициите на УПФ в дялове или акции на колективни инвестиционни схеми към 20.01.2015 г.

 

 

 

 

Действителните собственици на пенсионноосигурителните дружества бяха декларирани съобразно законовите изисквания, беше изготвен списък-таблица, който беше публикуван на Интернет страницата на КФН с цел оповестяване на информацията http://www.fsc.bg/Deystvitelni-sobstvenici-po-29-bg-725.  В таблицата са разкрити действителните собственици до физическо лице – краен бенефициент.

Реалните собственици на компании, притежаващи към съответния момент участие в пенсионноосигурително дружество, също бяха декларирани в представените в хода на описаната процедура декларации от задължените за това лица, съгласно законовото изискване.

 

 

Към настоящия момент дружеството все още не е започнало да осъществява дейност и в случай че бъдат установени данни за наличие на конфликт на интереси КФН ще се възползва от предвидената в ЗПУКИ възможност за уведомяване на компетентния орган - Комисията за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси (КПУКИ).

 

 

 

В своята дейност Комисията за финансов надзор по никакъв начин не възпрепятстваправото на журналистите да разследват незаконни практики във финансовата система, а напротив даже призовава за такива действия. Професионалните и достоверни медийни публикации, които са продукт на журналистически разследвания спомагат за постигането на целите на комисията, възложени й със Закона срещу пазарните злоупотреби с финансови инструменти, за предотвратяване и разкриване на пазарните злоупотреби и осигуряването на своевременното и пълно разкриване на информация на инвеститорите, чрез което да се повиши общественото доверие и да се създадат условия за развитието на справедлив, прозрачен и ефективен пазар на финансови инструменти. В тази връзка ако журналист изнесе информация за нарушение на нормативната уредба регулираща пазара на финансови инструменти допуснати до търговия на регулиран пазар, то ще бъде извършена проверка за същите. От друга страна тъй като инвеститорите вземат своите инвестиционни решения въз основа и на публично достъпната информация, част от която са медийните публикации, то ако в хода на проверката се докаже, че изнесената информация в съответната публикация е невярна и в същото време е създала или би могла да създаде невярна или подвеждаща представа за финансови инструменти и преди публикуването на самата статия е можело достоверността на изнесената в нея информация да бъде проверено,  но това не е направено, то лицето разпространило невярната информация, с което е извършило нарушение на Закона срещу пазарните злоупотреби с финансови инструменти ще бъде санкционирано.

 

 

Да, Комисията за финансов надзор е огласила публично насоките, които следва в надзорната си практика за предотвратяване и разкриване на пазарни злоупотреби и за повишаване на общественото доверие в пазара на финансови инструменти.

Със свое решение от  4  октомври 2012 г. Комисията за финансов надзор е одобрила три отделни документи под формата на насоки и информация относно прилагането на законодателството срещу пазарните злоупотреби с финансови инструменти – Първи, Втори и Трети Насоки на Комитета на европейските регулатори на ценни книжа (CESR) относно общото приложение на Директива 2003/6/ЕО относно търговията с вътрешна информация и манипулирането на пазара (пазарна злоупотреба). Комисията е приела да прилага тези насоки при осъществяване на надзора по спазването на разпоредбите на Закона срещу пазарните злоупотреби с финансови инструменти. Това решение на Комисията за финансов надзор е оповестено публично на 5 октомври 2012  г. и пълното съдържание на насоките е обявено на интернет страницата на комисията.

По този начин Комисията за финансов надзор гарантира спазването на принципите на прозрачност, последователност и предвидимост при упражняване на надзорните си правомощия за предотвратяване и разкриване на пазарни злоупотреби с финансови инструменти.

 

 

 

Разпоредбите на Закона за пазарните злоупотреби с финансови инструменти  /ЗПЗФИ/ не засягат, нито ограничават, предвиденото в чл. 10 от Конвенцията, съответно в чл. 11 от Хартата, право на свобода на изразяване на мнение, на получаване и разпространяване на информация. Въпреки, че съгласно чл. 11 от Хартата това право включва всеки да отстоява мнение си, да получава и да разпространява информация и идеи без намеса на публичните власти, независимо от границите, в Конвенцията е предвидено, че упражняването на тези свободи, доколкото е съпроводено със задължения и отговорности, може да бъде обусловено от процедури, условия, ограничения или санкции, които са предвидени от закона и са необходими в едно демократично общество в интерес на националната и обществената сигурност.

Манипулациите на пазара на финансови инструменти са нарушения с висока степен на обществена опасност, които засягат, защитаваните с нормите на ЗПЗФИ обществени отношения, тъй като въздействат по отрицателен начин върху обичайните условия, при които инвеститорите вземат своите инвестиционни решения дали да закупят или да продадат даден финансов инструмент, респективно условията, при които се сключват сделки с финансови инструменти на организирания от „Българска фондова борса – София” АД регулиран пазар.

Установяването на законова забрана да бъдат извършвани пазарни злоупотреби с финансови инструменти (сред които пазарни манипулации) е подчинено на идеята за предотвратяване и разкриване на такъв вид нарушения. Последното е необходимо условие за повишаване на общественото доверие в пазара на финансови инструменти и за създаване на условия за развитието на справедлив, прозрачен и ефективен пазар на финансови инструменти.

В този смисъл ЗПЗФИ представлява защита на правата на инвеститорите за получаване на достоверна информация и ограничава правото на свобода на изразяване на мнение и разпространяване на информация по чл. 10 от Конвенцията, с оглед гарантиране правото на получаване на проверена и вярна информация, което е необходимо в едно демократично общество за охраняване на обществените отношения и интереси предмет на защита от ЗПЗФИ.

Тоест, не може да бъде прието, че правото на разпространяване на информация е неограничено и когато се налага установяване на извършени закононарушения, е оправдано към журналисти и медии да бъдат отправяни запитвания и да бъде искана информация.

След 12.06.2014 г. в КФН са постъпили над 200 сигнала за евентуални нарушения. Част от сигналите се отнасят за нарушение на Закона за кредитните институции и те са изпратени по компетентност на Българска Народна Банка и Държавна агенция „Национална сигурност”. В други са изказани съмнения за разпространяване на невярна информация за „Първа Инвестиционна Банка” АД и „Корпоративна Търговска Банка” АД, по които започнаха проверки. Отделно от получените сигнали във връзка с осъществявания текущ надзор КФН е инициирала проверки за публикации отразяващи ценово чувствителна информация за емитенти финансови институции, за която са възникнали съмнения, че е невярна или подвеждаща.

Следвайте ПИК в Телеграм и Туитър

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 18 април - денят носи успех за Телците, Стрелците имат възможност да попълнят банковата си сметка САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 18 април - денят носи успех за Телците, Стрелците имат възможност да попълнят банковата си сметка
ПИК TV x
САМО В ПИК TV! Стойчо Стойчев предупреди за възможен страшен батак, ако Главчев подаде оставка: Всичко се счупи заради изказването на Борисов за външния министър (ВИДЕО) САМО В ПИК TV! Стойчо Стойчев предупреди за възможен страшен батак, ако Главчев подаде оставка: Всичко се счупи заради изказването на Борисов за външния министър (ВИДЕО)
ново
Днес: 110
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК