Подписаха важните договори за модернизацията на жп участъка Елин Пелин - Костенец
Последвайте ни в Google News Showcase
НКЖИ подписа договорите за модернизация на жп участъка Елин Пелин-Костенец. Генералният директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура“ инж. Красимир Папукчийски пожела на изпълнителите и на двата лота да завършат работата по тях в срок и качествено и обеща контрол на процеса.
WINBET – най-голямото разнообразие от игри и джакпоти! (18+)
Стойността на договора за обособена позиция 2 от участъка е 113 милиона и 609 000 лв. без ДДС. Изпълнител е консорциум "Европът" ДЗЗД , където попадат "ВДХ" АД, "Инжстройинженеринг"ЕООД, "Битумина ГмбХ – България" ЕООД. Срок на изпълнение на проекта е 48 месеца.
"41 километра е общата дължина, която ще бъде рехабилитирана и модернизирана. Ще бъдат изградени 4 броя надлези, 3 броя мостове, 39 водостока и шумозащитни съоръжения, както и спирка Стамболово, спирка Веринско и гара Ихтиман. Това е един от участъците, който свързва София и Пловдив, което очакваме, че през 2024 година да бъде приключена отсечката между София и Пловдив и да говорим за по-скоростно движение между двата най-големи града в България“, посочи инж. Папукчийски.
Изпълнител на Обособена позиция 3 е Koнcopциyм "Щpaбaг Джи Пи Гpyп Peйл 2017" ДЗЗД, в кoйтo ca "Щpабaг AГ – клoн Бългapия", "Щтpaбaг Cп.з.o.o. – клoн Бългapия", Щpaбaг peйл ГMБX – клoн Бългapия", "Джи пи Гpyп" AД. Срокът на изпълнение е 64 месеца, като строителите на отсечката са инструктирани от НКЖИ да ускорят изпълнението на проектите и 2024 година да има действаща скоростна линия между София и Пловдив.
"Като дължина е 22 километра двойна линия, но има изключително много съоръжения, които в исторически план не са изпълнявани в железопътната инфраструктура. Имаме 8 броя еднотръбни тунели с приблизителна дължина около 5 км и 800 м, два броя виадукти с дължина над километър, 11 мостове с дължина 770 метра, сериозни отводнителни съоръжения и изграждане на спирка Немирово – изключително планинско строителство, което наподобява типът на строителство на колегите в Швейцария и Австрия“, обясни инж. Папукчийски.