ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Главният изпълнителен директор на японския бизнес ежедневник „Никей" (Nikkei) Цунео Кита гледа в много дълга перспектива след закупуването на „Файненшъл таймс” през миналата година.
Докато сделката за 1,2 млрд. долара отне само пет седмици, то Цунео Кита предполага, че оценяването на инвестицията в авторитетния ежедневник може да отнеме 20 години. Тоест до 2035 г. , изчисляват от Блумбърг.
„Покупката през юли след наддаване с Axel Springer SE даде на „Никей” важна опора в бизнес журналистиката на Запад”, заяви Кита, като добави, че медийната му група е проявила интерес от закупуването на „Файненшъл таймс” за първи път през 2012 г.
"Имахме нужда от глобалното развитие и се нуждаем от „Файненшъл таймс” за това”, каза Кита на конференция за дигитални медии в Лондон. „Това не беше нещо, което разглеждахме като прекалено скъпо, а по-скоро беше нещо необходимо”, заяви Кита.
През юли 2015 г. издателство "Пиърсън", собственик на авторитетното финансово издание от 60 години, обяви продажбата на бизнес ежедневника на японската медийна корпорация. Споразумението не включва 50-процентовия дял на групата в групата "Икономист", собственик на списание "Икономист".


