ПОТРЕСАВАЩИ ФАКТИ! Разследване разкри фрапиращи пропуски за пътя убиец край Своге
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Никоя институция не ни съдейства при разследването на катастрофата край Своге. Това казаха на пресконференция от Института по пътна безопасност по време на представянето на резултатите от предварителен доклад-анализ относно тежката катастрофа край Своге, при която загинаха 17 души.
Говорим за верига от пропуски, които са довели до фаталния изход - като се започне от фазата на проектирането, въвеждането в експлоатация на пътя и ремонта, всеки един от органите, които са отговорни, е допуснал пропуск или грешка. Последният орган, който е можел да наложи санкция и да предотврати трагедията, е МВР, което също не е предприело действия в рамките на правомощията си, заяви Диана Русинова от Института.
Тя посочи, че на мястото на тежката катастрофа липсва знак А1, който да предупреждава за завой надясно. Вместо него е поставена табела пано с измислен от изпълнителя знак. Такъв знак в нашата нормативна документация не съществува, може би има някаква художествена стойност.Този знак не говори нищо на шофьорите. Нещо повече, той е в състояние да разсее шофьорите, докато се опитват да разчетат какво иска да им каже.
Пътните знаци не са поставени правилно в съответствие с изискването на нормативните документи. През 2012 г., преди ремонта на пътя, знак с ограничение на скоростта до 40 км/ч не е съществувало. Очевидно има проблем след строително-монтажните работи. Пътната маркировка в по-голямата си част е изтъркана. Има загуба на осева линия. Има проблем с асфалта. Наблюдавахме фракции, които нарушават сцеплението. Дренажна система на пътя просто няма, водата прекосява пътя на няколко места, заявиха на пресконференцията експерти от Института по пътна безопасност.
Мантинелата трябва да е на 50 см от лентата на пътното платно, но не можем да определим лентата, тъй като липсва маркировка. Приемаме, че е краят на асфалта. Мантинелата навлиза 6 см в пътната лента. Шофьорите по естествен път искат да избягат от тази мантинела и трафикът започва да минава в червената зона, в която има интеракция, сочат данните от доклада.
През 2012 г. е видимо, че геометрията на пътя е променена. Апелираме институциите тази промяна да бъде проверена, подчертаха от Института за пътна безопасност.
Шофьорът е искал да избегне мантинелата при завоя надясно, имал е сблъсък с две коли. Времето му за реакция е било около секунда и половина, изпаднал е в шок, след което нещата са се развили, бихме казали, естествено, заявиха още от Института.