Последвайте ни в Google News Showcase
В населените места броят на жертвите е почти 2/3 от общия брой на жертвите от пътнотранспортни произшествия. Така е и в нашата страна - най-много убити има в градовете, след това на първокласните пътища, второкласните, третокласните, четвъртокласната пътна мрежа, селата. Най-малко са на автомагистралите, каза Алекси Кесяков, секретар на Държавно-обществената комисия по безопасност на движението по пътищата, цитирана от "Фокус". „В населените места, където живеем, освен че трябва да контролираме, да плашим хората, че ще ги глобяваме, трябва да създаваме и условия за безопасно движение“, обясни той.
„Загубите от катастрофите са доста сериозни. Изчисляват ги като % от БВП, и при нас е така. Животът след катастрофата е ужасен за всички, които са попаднали в тази насока“, посочи Алекси Кесяков. Според него това, че сме на първо място по смъртност в резултат на пътнотранспортни произшествия не е случайно. „Смъртността по пътищата е в следствие на факторите, които формират движението- поведението на хората - пешеходци, пътници, водачи; обучението, което се прави; санкциите; състоянието на пътната инфраструктура“, уточни той. „Ако искаме да постигнем най-добрите показатели в Европа трябва да се борим да изравним факторите, които формират движението“, каза още Алекси Кесяков.