ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Превозвачи ще се явяват на конкурс за 47 автобусни линии от областната и републиканската транспортна схема, след като на последната сесия Общинският съвет одобри предложението на кмета Здравко Димитров за откриване на процедурата за обществени поръчки и предварително изпълнение при сключване на договори с избраните фирми.
Транспортното обслужване е разпределено в страната от Изпълнителната агенция “Автомобилна администрация”, която утвърждава маршрутите и разписанията на извънградските рейсове. В квотата на Община Пловдив са включени 28 междуселищни линии в областта, сред които са Храбрино, Раковски и Първомай, а също така 19 линии в страната, включително за София, Смолян, крайморските курорти. Договорите с превозвачите, сключени преди години, изтичат, а някои вече дори са изтекли.
“Критериите за качеството на услугата ще бъдат определени в заданието за обществени поръчки. Желанието ни е линиите от републиканската транспортна схема да се обслужват с екологични автобуси евро 6, но за междуселищните маршрути няма да се прилагат високи изисквания, защото практиката показва, че от страна на превозвачи към тях няма голям интерес”, коментира зам.-кметът по транспорт Тодор Чонов.
Според инж. Веселин Дошков, управител на фирма “Хеброс бус”, която обслужва значителна част от извънградските линии, напоследък се наблюдава отлив на пътници дори и по такива маршрути като за Пазарджик.
За разлика от градския транспорт, който се субсидира от държавата и общините, пътническите превози по междуселищните и републиканските маршрути не се дотират. Превозвачите сами определят цените на билетите.
“По-хубавите автобуси и по-ниската цена на билети ще бъдат с предимство при разглеждането на офертите. Целта е да се повиши качеството на транспортното обслужване”, подчерта Тодор Чонов.
Към настоящия момент качеството изостава от потребностите на пътниците, отбеляза шефът на общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта” Георги Стоилов. Един от примерите е несигурността с линията Пловдив-Карлово, която беше спряна от “Хеброс бус”, а след това възобновена, но с условието да се търси друг превозвач. Огромно недоволство има и от пътниците, които пътуват от Пловдив за Велинград и обратно.
Според Наредба №2 както в градския транспорт, така и в междуселищния превозвачите трябва да осигуряват 35% пригодени за инвалиди от общия брой автобуси. Това изискване също не се спазва, отбелязва "Марица“.


