Превозвачите пробутват на Данаил Папазов свой шеф на "Автомобилна администрация"
20 браншови организации предлагат близкия до БСП бивш зам.-шеф от времето на Петър Мутафчиев
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Браншови организации от автомобилния транспорт са крайно възмутени от забавянето на назначението на директор на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация” (ИААА), регулатор към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС).
Спорът взима началото си с уволнението при червена чистка на юриста от МТИТС Валентин Божков, назначен от ексминистъра Ивайло Московски за шеф на ИААА. Синът на бивш шеф на ИААА Володя Киров (член на ръководството на БСП), Петър Киров, пък наскоро стана зам.-министър, отговарящ за евросредствата и оперативна програма "Транспорт" (ОПТ).
В писмо, адресирано до министъра Данаил Папазов, Министерски съвет, парламентарно представените политически сили в Народното събрание 20 организации от бранша се обявиха за „прозрачност при избора на новия директор“ на ИААА и подкрепиха кандидатурата на Красимир Калайджиев.
На заседание на обществения съвет към МТИТС Данаил Папазов заяви, че „очаква становища от бранша“ за назначаването на подходящ ръководител на ИААА. На 20 август 20 организации от бранша изпратиха писмо до транспортния министър, в което предложиха кандидатурите на Красимир Калайджиев и Чавдар Васев.
„Като оставаме с впечатление, че изпратеното Ви предложение, подписано от 20 организации, някъде се е загубило, си позволяваме отново да Ви безпокоим, пише в новото писмо на организациите“, пришпорват министъра превозвачите.
„Десетте организации от Съюза на организациите в СОАТ, подкрепяни от колегите от другата голяма организация БАСАТ, ви изпратихме нашето предложение, което включваше господата Красимир Калайджиев и Чавдар Васев“, гласи още писмото.
Скандалното е, че превозвачите са принудени да подсещат кабинета „Орешарски“, че дойде на власт като „експертен“ такъв. „Водели сме се от изразената позиция на политическите сили, подкрепили правителството, че то ще работи като експертно, и ще ползва утвърдени специалисти и ръководители (експерти) в отделните отрасли, в т.ч. автомобилния бранш“.
После обаче става ясно накъде „бият“ - искат бившият зам.-шеф на ИААА по време на Володя Киров и министър Петър Мутафчиев да заеме поста. „За нас г-н Красимир Калайджиев е авторитетен дългогодишен служител и ръководител с основен принос в хармонизирането на специфичното ни законодателство, честен, високо квалифициран експерт, уважаван колега, който ще бъде приет с възможности и опит, той е особено необходим сега, когато превозвачите извършващи международни превози, имат сериозни проблеми, които месеци наред чакат своето разрешение”, пише в писмото.
Също така става ясно, че имат и резервен вариант, ако пробутването на бившия заместник на Володя Киров не проработи. „Предложихме като вариант и кандидатурата на г-н Чавдар Васев, известен специалист по митническите въпроси, които имат пряко отношение към дейността ни”, се казва още в писмения призив. Предложението на 20-те организации е подкрепено от УС на Българска асоциация на учебните центрове по автомобилизъм (БАУЦА). В Декларация на асоциацията се изразява „загриженост и пълна подкрепа на предложението“, отправено от основните национално представени работодателски организации в транспорта БАСАТ и СОАТ.
„Учредители на БАУЦА са 57 центъра за квалификация, а ръководството й е представено от дългогодишни експерти с богат управленски и педагогически опит“, се хвалят превозвачите в писмото.
Също така става ясно, че войната между превозваичте, близки до управляващите и тези на опозицията (близки до ГЕРБ), продължава зад кулисите с нови сили. „В общественото пространство непрекъснато се правят опити да се налага мнението на единични собственици на учебни центрове, които се представят като лидери на професионални съюзи. Не сме в състояние да останем безучастни, предвид броя на техните членове, и опитите за манипулация”, пише в писмото, подписано от председателя на УС на БАУЦА инж. Апостол Апостолов.