ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
2/3 от българите наблюдават предизборните войни само в медиите, става ясно от новото социологическо проучване на НЦИОМ, публикувано във "Фокус".
66% твърдят, че следят предизборната кампания единствено от телевизора, в интернет, във вестниците или радиата. Това правят предимно хората на възраст над 50 години, пенсионерите, жителите на малките градове и заможните избиратели.
Ако изборите са днес, за ГЕРБ биха гласували 23,6 %, БСП - 17,7 %, ДПС - 6,0 %, "Атака" - 4,9 %, Движение "България на гражданите" - 3,0 %, са изчислили НЦИОМ.
27% от хората разкриват, че не се интересуват от предизборната кампания. Сред тях преобладават интервюирани на възраст от 18 до 39 години, роми, както и хора, които няма да гласуват.
Само 6% от участвалите в проучването твърдят, че са присъствали на предизборни срещи с политически сили в своето населено място, а едва 1% обявяват, че са ангажирани лично в организацията на кампаниите на отделни партии.
Изследването на НЦИОМ е проведено в периода 19 - 25 април 2013 г. и е представително за пълнолетното население на страната. По метода на полустандартизираното face-to-face интервю по домовете им са интервюирани 1120 български граждани. Подборът на респондентите в домакинствата е извършен по модифициран метод на Лесли Киш (най-близка рождена дата). Извадката е двустепенна, гнездова, случайна, с вероятности, пропорционални на броя на жителите на населените места, които попадат в извадката, стратифицирана по местоживеене.


