Предстои осъвременяване на подзаконовата нормативна уредба за проектиране на пътища и улици
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Предстои сформирането на работни групи, които да изготвят нови текстове на Наредба № 1/2010 г. за проектиране на пътища и Наредба № 2/2004 г. за планиране и проектиране на комуникационно-транспортни системи на урбанизираните територии. Това съобщи заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков по време на работна среща за обсъждане на икономически ефективни предложения за проекти в транспортната инфраструктура и актуализация на нормите за проектиране на пътища съгласно съвременните тенденции за развитие на автомобилния парк в България, съобщиха от пресцентъра на министерството.
Зам.-министър Нанков обясни, че през последните 4-5 години е свършена немалко работа по отношение на нормативната уредба в страната, но все още има изоставане с подзаконовите нормативни актове в областта на пътното проектиране.
Заместник-министърът коментира, че в двата документа има цели раздели, които не са осъвременени, като например касаещите проектиране на пътните настилки, на ограничителни пътни системи, пътни възли, кръгови кръстовища и други. Затова в състава на работните групи ще включим и представители на научните среди, работещи в сферата на проектирането на транспортни обекти, каза той.
Николай Нанков заяви, че качествената нормативна база трябва не само да отговаря на европейските регламенти и механично да въвежда добрите практики, но и да отчита регионалните специфики на България, като физико-географски и геоложки фактори, сеизмична активност, както и социално-икономическата ситуация в страната.
По отношение на обсъдените по време на срещата предложения за развитие на транспортната инфраструктура в България заместник-министърът подчерта, че през последните години тя е изграждана в условията на финансов дефицит. Направена е приоритизация на най-важните транспортни проекти, но както националните, така и европейските и заемните средства не са достатъчни, за да бъдат реализирани едновременно всички те, допълни той.
Необходимо е цялостно преориентиране на модела за реализиране на приходи от държавата в транспортния сектор. Затова постепенно ще преминем от винетна към ТОЛ система, която е по-справедлива по отношение на плащане за изминато разстояние, обясни заместник-министърът. Тя ще осигури допълнителни средства за изграждането и модернизацията на приоритетните проекти, по които страната ни работи активно през последните пет години, и по подготовката на други важни обекти, допълни Николай Нанков.


