BG EN

Предстои осъвременяване на подзаконовата нормативна уредба за проектиране на пътища и улици

БЪЛГАРИЯ ДНЕС

Предстои осъвременяване на подзаконовата нормативна уредба за проектиране на пътища и улици

2155
на 11.06.2015
Предстои осъвременяване на подзаконовата нормативна уредба за проектиране на пътища и улици
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Предстои сформирането на работни групи, които да изготвят нови текстове на Наредба № 1/2010 г. за проектиране на пътища и Наредба № 2/2004 г. за планиране и проектиране на комуникационно-транспортни системи на урбанизираните територии. Това съобщи заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков по време на работна среща за обсъждане на икономически ефективни предложения за проекти в транспортната инфраструктура и актуализация на нормите за проектиране на пътища съгласно съвременните тенденции за развитие на автомобилния парк в България, съобщиха от пресцентъра на министерството.

препоръчано

Зам.-министър Нанков обясни, че през последните 4-5 години е свършена немалко работа по отношение на нормативната уредба в страната, но все още има изоставане с подзаконовите нормативни актове в областта на пътното проектиране.

Заместник-министърът коментира, че в двата документа има цели раздели, които не са осъвременени, като например касаещите проектиране на пътните настилки, на ограничителни пътни системи, пътни възли, кръгови кръстовища и други. Затова в състава на работните групи ще включим и представители на научните среди, работещи в сферата на проектирането на транспортни обекти, каза той.

Николай Нанков заяви, че качествената нормативна база трябва не само да отговаря на европейските регламенти и механично да въвежда добрите практики, но и да отчита регионалните специфики на България, като физико-географски и геоложки фактори, сеизмична активност, както и социално-икономическата ситуация в страната.

По отношение на обсъдените по време на срещата предложения за развитие на транспортната инфраструктура в България заместник-министърът подчерта, че през последните години тя е изграждана в условията на финансов дефицит. Направена е приоритизация на най-важните транспортни проекти, но както националните, така и европейските и заемните средства не са достатъчни, за да бъдат реализирани едновременно всички те, допълни той.

Необходимо е цялостно преориентиране на модела за реализиране на приходи от държавата в транспортния сектор. Затова постепенно ще преминем от винетна към ТОЛ система, която е по-справедлива по отношение на плащане за изминато разстояние, обясни заместник-министърът. Тя ще осигури допълнителни средства за изграждането и модернизацията на приоритетните проекти, по които страната ни работи активно през последните пет години, и по подготовката на други важни обекти, допълни Николай Нанков.

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за първата неделя на декември: Девите да внимават с кого общуват, подводни камъни за Водолея САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за първата неделя на декември: Девите да внимават с кого общуват, подводни камъни за Водолея
ПИК TV x
Проф. Рачев С ШОК ПРОГНОЗА пред ПИК TV: Никулден идва с пролетни температури, а после... (ВИДЕО) Проф. Рачев С ШОК ПРОГНОЗА пред ПИК TV: Никулден идва с пролетни температури, а после... (ВИДЕО)
ново
Днес: 84
горещо
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК