Проблеми с документите спряха в Русия експресните доставки на онлайн търговците
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Чуждестранните онлайн търговци през новогодишните празници се сблъскаха с трудности при доставките на пратки в Русия, съобщава “Коммерсант“.
От 1 януари Федералната митническа служба на Русия, в рамките на „проверки за спазване на законодателството“ , е започнала да изисква хартиени копия на паспортите на получателите на пратките. По оценки на участници на пазара, това мероприятие е засегнало компании, обслужващи около 10% от международния колетен трафик.
Във връзка с това от 6 януари китайският интернет портал AliExpress е информирал клиентите си, че спира доставките на стоки за Русия през компанията "СПСР-Експресс", заради проблеми с митническото оформяне на пратките, и съветва да се предоговорят начините за доставка на вече поръчаните, но все още не изпратени стоки.
За проблеми с доставките чрез "Почтой России" не се съобщава, но от "СПСР-Експресс", DHL Express и Pony Express съобщават, че от началото на годината митниците са започнали да искат повече документи от получателите на пратките.