ГОРЕЩО
ШОКИРАЩ СЛУХ! Насилие и унижения в детството отключили агресията на Ивайло Мирчев?
С ТЕЗИ ДУМИ Сачева измете пода на президентството с Радев
ПЪРВО В ПИК TV! Екшън на "Дондуков" 2 - Сачева попиля Радев (ВИДЕО/ОБНОВЕНА)
ГОРЕЩО В ПИК: Борисов спаси кожата на бабаита Мирчев
КРИЗА В РАЗВИТИЕ: Това ли е единственият кандидат на ППДБ за президентските избори след масовия отлив на желаещи за трона на Радев
АВТОРСКИ НОВИНИ
Прокуратурата спряла разследване за магистрала "Люлин", строена от Плевнелиев
3759
на 04.01.2013
Магистратите на няколко пъти предупредили, че аутобанът е опасен
Прокуратурата е спряла разследване за груби нарушения при проектирането на магистрала “Люлин”. Това разкриха днес пред агенция ПИК магистрати, запознати с досъдебното производство. Разследването бе започнало още през януари 2011 г. Тогава обвинителите констатират, че за строежът на аутобана се използват некачествени материали. Прокурорите подозират също, че два от тунелите на магистралата не е трябвало да бъдат изграждани, тъй като над тях няма достатъчно количество земна маса. Съоръженията обаче все пак били издигнати, за да се усвоят повече пари от европейските програми. “Първоначално по проект са били предвидени над 2800 метра подпорни стени. Но при препроектирането са отпаднали доста от тях. Това крие сериозни опасности за сигурността на гражданите”, заявяват магистратите. Първоначално досъдебното производство се е водило срещу неизвестни длъжностни лица от пътния фонд. Освен бившия му шеф Веселин Георгиев-Батко разследващите смятали ще привикат и всички директори, които го наследиха на поста, както и бившия строителен министър Асен Гагаузов. [caption id="attachment_36394" align="alignnone" width="310"]
Магистрала "Люлин" е само 19 километра, но много проблемна.[/caption]
Магистратите имали намерение да привикат за показания като свидетел и Росен Плевнелиев, който по това време е бил строителен министър. В един момент обаче обвинителите били притиснати от управляващите да прекратят водещото се по случая досъдебно производство. Те предполагат, че Плевнелиев е използвал цялата си мощ, за да попречи на изясняването на истината за аутобана.
[caption id="attachment_36389" align="alignright" width="310"]
Росен Плевнелиев трябва да се срамува от некачествения строеж на магистрала "Люлин".[/caption]
След официалното й откриване през май 2011 г. магистрала "Тракия", на два пъти претърпя сериозни поражения. Първо преди година заради поройните дъждове се разцепи част от бетона на фалшивите тунели и те протекоха като швейцарско сирене. Вторият сериозен проблем бе вчера, когато грамадни камъни около аутобана се откъртиха и пробиха на няколко пъти асфалта.
Какво ли още трябва да се случи, за да обърне държавата по-сериозно внимание на един от най-важните си пътни участъци.
препоръчано


