BG EN

Промоционалните активности на топлофикациите – социално значимо усилие с кауза

ГОРЕЩО
Икономика

Промоционалните активности на топлофикациите – социално значимо усилие с кауза

6073
на 23.08.2022
Промоционалните активности на топлофикациите – социално значимо усилие с кауза
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Потребителите искат да спестяват дори когато пазаруват. Лоялността към марката бива изядена от промоционалните активности на сходните и такива. Някои проучвания показват, че само 3% от потребителите биха запазили лоялността си към определена марка, независимо от финансовите стимули. Ако разгледаме рекламите на супермаркетите, ще видим, че там рядко или въобще не се наблюдават  някакъв тип имиджови рекламни послания. Представете си, че някоя верига се опитва да привлече клиенти с послание  от типа на „елате при нас, защото слънчевите лъчи са нашият цвят“. Подобни послания все още има при бързо оборотните стоки, но факторът промоция на рафта е водещ в продажбите, независимо от симпатиите, които печели един или друг бранд.

препоръчано

През последните години съвсем нетипично топлофикациите започнаха опити да отговарят на изискванията на своите потребители чрез промоционални политики, тъй като популярността на финансовите стимули е нарастваща. Използваме определението “нетипично“, тъй като бидейки монополисти, те са в ситуация, която потребителите нямат друга алтернатива на топлинната енергия и комфорт. Разбира се отоплението на електрическа енергия, твърди горива и изграждане на локално парно са също начин за отопление, но комфортът на равномерната температура и неограниченият достъп на  топла вода 365 дни в годината вървят ръка за ръка само с централното топлоснабдяване.

През отоплителния сезон, който предстои, очакванията са към засилване именно на тази промоционална политика, независимо от сложната ситуация с цената на природния газ, в която са поставени топлофикационните дружества. Единствената причина да не виждаме техните реклами разгърнати по креативен и запомнящ се начин по телевизиите, между кампаниите на веригите супермаркети и бързо оборотни стоки е техният регионален обхват.

Ефектът за потребителите

Макар и различни ефектът от промоционалните активности за потребителите винаги е финансов стимул – отстъпка при навременно плащане и предплащане на сезона, отсрочено плащане на зимното потребление с допълнителна отстъпка, уреди за дистанционно отчитане на доставна цена, разсрочено плащане или безплатен монтаж. И ако потребителите смятат, че така или иначе топлофикация печели и просто ще си намали нормата, то гледната точка на мениджърите на тези дружества е съвсем различна

"Една топлофикация би загубила много повече, събирайки пълната стойност на задълженията на абонатите си с година или две закъснение и би натрупала допълнителни разходи за лавина от съдебни дела, отколкото ако предостави финансов стимул за навеременно плащане. Разсроченото плащане и стимулите за навременно плащане от друга страна облекчават потребителите и правят работата на една топлофикация малко по-предвидима по отношение на планираните разходи от всякакъв тип, в това число инвестициите. За това промоциите са толкова важни и за двете страни“ смятат експертите.

Във времето, в което живеем днес с галопиращи цени и избуяваща инфлация всеки процент отстъпка е добре дошъл за потребителите, макар и недостатъчен да компенсира смаляващите се доходи.

От социална кампания към съхраняване на енергийната сигурност

Намаляването на сметките за отопление е първа стъпка към задържане на броя абонати на всяка топлофикация. Проблемът с по – малкото абонати от една страна влияе на възможностите за инвестиции на дружествата и самото им съхраняване, но от друга в някои градове като София и Перник преминаването към отопление на електрическа енергия ще повлече електропреносната мрежа, която няма да издържи натоварването. Така субсидирането на електрическа енергия от държавата към битовите потребители ще вкара държавата в още по-голям проблем с низ от аварии и неизбежен режим на тока. За това от успеха на промоционалните политики на топлофикациите да запазят своите абонати зависи и сигурността на енергийнна система. Втората причина в подкрепа на този факт, е че регионалните топлофикации са модернизирани и имат 100% комбинирано производство на топлинна и електрическа енергия. Макар производството на всяка една от тях да не изглежда съществено, то обемът произведени мегавати могат да създадат дефицит, какъвто ще се появи и от преминаването на домакинствата към електрическа енергия. В комбинация с няколко заплашени от затваряне от еколозите централи може да се окаже, че още тази година от износител убедително ще се превърнем във вносител на енергия.

Промоции с каузи

Зад успеха на промоционалната политика на топлофикационните дружества стоят не една, не две, а цели три национално значими каузи. Третата е общо европейска за подобряване на качеството на атмосферния въздух. Без успешни кампании, които да задържат броя на абонатите, то една част от домакинствата вероятно ще заменят централото топлоснабдяване с отопление на твърди горива. Статистиката показва 3 пъти по – висока цена на пелетите и драстично увеличение на дървата за огрев и въглищата. По дефицитите ще познаете, че това е предпочитана опция за множество. Какво става с въздуха, ако само 100 комина повече запушат в Перник, Бургас, Пловдив, София, Велико Търново, Плевен, Русе или другаде където има алтернатива с централно топлоснабдяване? А ако запушат не 100, а 500 нови комина?

Ролята на държавата

Или ще избере ли държавата да влезе в ролята на балансьор или на страничен наблюдател е от ключово значение. Навременните и адекватни компенсации за топлофикационните дружества показват равнопоставено отношение към абонатите на топлинна и електрическа енергия, предотвратяват застрашаване на енергиийната система и не допускат влошаването на качеството на атмосферния въздух.

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК! Алена с хороскоп за неделя - Лъвевете да очакват приятна новина, Скорпионите да не започват нови начинания САМО В ПИК! Алена с хороскоп за неделя - Лъвевете да очакват приятна новина, Скорпионите да не започват нови начинания
ПИК TV x
ПЪРВО В ПИК! Бойко Борисов пред младежите на ГЕРБ: Демократичната общност сама се дискредитира чудовищно. На 8 юли България няма да има правителство, ако Ново начало не застане до нас (ВИДЕО/ОБНОВЕНА) ПЪРВО В ПИК! Бойко Борисов пред младежите на ГЕРБ: Демократичната общност сама се дискредитира чудовищно. На 8 юли България няма да има правителство, ако "Ново начало" не застане до нас (ВИДЕО/ОБНОВЕНА)
ново
Днес: 36
горещо
hot
най-четени новини в момента