Пропуква се каменният мост към Арбанаси, експерти препоръчват реконструкция
Последвайте ни в Google News Showcase
Каменният мост над река Янтра във Велико Търново, който носи името „Цар Борис III, се пропуква и се нуждае от ремонт. Паднали са доста елементи от конструкцията, а в основите и от двете страни зеят пукнатини, съобщава „Борба”. От общината са наясно със ситуацията, след като на място е изпратена комисия. Експертите препоръчват реконструкция.
WINBET – Ултра завишени коефициенти за топ спортни събития (18+)
От кметството разкриват, че каменният мост е дело на инж. Никола Троянски. Строителството му започва на 22 юни през 1930 г. и завършва през 1935 г. Досега той е бил ремонтиран два пъти. Най-вероятната причина за състоянието е трафикът между Велико Търново и Горна Оряховица през Арбанаси, който минава изцяло оттам.
От общината са внесли проект в Министерството на регионалното развитие и благоустройство за нов Северен пътен възел, който да поеме близо 50 на сто от автопотока и да облекчи старата част. Докато новото пътно съоръжение не стане обаче, каменният мост не може да бъде ремонтиран, а движението затворено.
Новият възел трябва да поема по 6 000 автомобила на денонощие. Той ще обслужва трафика от и към Арбанаси, Горна Оряховица и Лясковец, който в момента минава през единствената пътна връзка през старата част и центъра на Велико Търново и каменния мост. Ефектът от съоръжението ще е по няколко направления – ще доведе до по-голям комфорт за пътуващите, ще се отрази положително върху туризма, ще намали нивата на шум и вредни емисии, особено от тежкотоварните коли, които преминават по градските улици“, коментира градоначалникът.
С проекта е фиксирано и окончателното трасе на възела. Той осигурява директен достъп от главния път Велико Търново – Русе към старата част на града, включително крепостите Трапезица, Царевец, църквите „Св. Димитър“ и „Св. 40 мъченици“, както и Арбанаси. В момента, за да се стигне до тях, задължително се обикаля през града.
Възелът ще започва в подножието на Арбанаси и хълма Трапезица и ще преминава в посока месокомбината „Родопа“ над останките на бившата фабрика за топки „Етър 91“, с надлез ще отвежда над железопътната линия и гара Трапезица до подножието на грандхотел „Янтра“ и втория тунел (откъм града), където ще се свързва с главния път Русе – Велико Търново.