Аматьорската организация в таксиметровите фирми докара до лудост десетки хиляди семейства на връх Коледа.
Оказа се, че уж уважаваните компании са останали с десет пъти по-малко автомобили точно в празничните дни. Няма лошо и шофьорите да седнат на трапезата със семействата си, но защо началниците им не предвидиха, че голяма част от българите срещат рождество Христово в компанията на близките си и предпочитат да стигнат до домовете им без собствените си коли, за да могат да си позволят повечко чашки червено вино и греяна ракийка. Традицията обаче се оказа като задача от висшата математика за босовете на такситата. Вместо да поощрят служителите си с по някой допълнителен лев, господарите на жълтите коли ги разпуснаха типично по Ганьовски.
Така преди, по време и след Коледа безброй нашенци набираха телофоните на такситата и чуваха следното нефелно обяснение от диспечерките: "Празници са все пак! Нямаме достатъчно коли. Ще трябва да изчакате между 15 и 30 минути, за да дойдат да ви вземат от адреса. След като намеря освободен автомобил непременно ще ви се обадя". Тъпото оправдание скъса и без това оголените като жици нерви на сънародниците ни. Повечето от тях се примириха и останаха да чакат скъпоценните жълти коли като заложници в апартаментите на домакините си. По-смелите пренебрегнаха погълнатите промили алкохол и безрасъдно седнаха зад волана, преценявайки че е далеч по-добре да почерпят студуващите катаджии с по една двайсетачка, но да стигнат бързо в жилищата си, вместо да чакат като на опашка за кренвирши по времето на Виденов.
Най-авантюристично настроените столичани стиснаха зъби и поеха към спирките на Градския транспорт по заледените като пързалки междублокови улици. Късметлиите успяха да се качат на студените автобуси и тролеи, а за Маркототевците останаха дебнещите като лешояди таксита-копърки, които ги причикваха около стоянките, а след това ги возеха на тарифи от по 5 лева на километър.
Дано през новата 2013 г. властелините на такситата да си вземат поука, за да не се повтори простотията в жълто! Така джобовете им ще са пълни, а клиентите им ще оставят щедри бакшиши и ще ги споменават с добро, вместо да благославят майките и лелите им.