Проф. Овчаров: Европейските проекти бяха кръвта, необходима за развитието на културния туризъм
Последвайте ни в Google News Showcase
България има културен туризъм, не в степента, в която искаме да бъде, но страната ни има потенциала, който ние през последните десет години развиваме. За това способства не само нашият ентусиазъм и подкрепата на държавата, но и европейските проекти. Това заяви пред БНТ археологът, историк и пътешественик проф. Николай Овчаров.
WINBET – 3 начални бонуса + 3 подаръка за Спорт, Казино и Live Казино! (18+)
"Европейските проекти бяха кръвта, необходима за развитието на културния туризъм. Вече не говорим само за морето и планината, а и за нашето културно наследство. В това отношение съм много щастлив, че тази година имаме възможността да развием една моя стара идея, няколко приоритета от гледна точка именно на културния туризъм в археологията", обясни той.
Проф. Овчаров уточни, че България има много интересни паметници, някои много интересни научно, но нямат стойността на културни паметници. Докато има обекти наистина, които могат да представят страната ни като една от тези страни с най-много паметници. В момента са финансирани шест такива обекта - три в Северна и три в Южна България.
"43 000 са археологическите обекти, регистрирани в археологическата карта на България. А може би са и повече. Естествено не могат да бъдат финансирани толкова, затова се подбират, приоритети са тези шест обекта - Рациария до Видин, Мисионис край Търговище, Солниците в Провадия. Перперикон в Източните Родопи, Вишеград на около 5 км от Кърджали и Хераклея Синтика в Пиринска Македония", изброи археологът.
По думите му, миналата година от юли нататък Перперикон е бил като булевард Витоша, имало е огромно посещение, до голяма степен това е допринесло и затварянето на Гърция.
"Но този обект винаги се е посещавал и все повече се посещава с развиването на инфраструктурата. С европейските проекти вече 5 големи, с последния за 8,5 млн. лв. трябва да завършим всичко, което през последните 21-22 години е направено. Нещото, което куца малко при нашите обекти, е рекламата", каза още проф. Овчаров.