Проф. Тодор Танев: Ще прилагаме израелски опит за пресичане на агресията в училище
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Неудовлетворението сред учителите е натрупано в цялата гилдия в течение на години. Учителите се чувстват незаслужено обиждани и нападани, а те се грижат за националната ни сигурност - децата. Това каза проф. Тодор Танев в предаването "Лице в лице" по Би Ти Ви. Нападенията над учители продължават, въпреки законодателните промени, които бяха направени. Това е причината за вземането на спешни мерки от моя страна. Законодателната инициатива вече съществува, но трябва да има план, съвместно със социалното министерство и МВР, за да спрат посегателствата над учителите, посочи проф. Танев.
Просветният министър раздели посегателствата над учителите на два вида - физическите посегателства, които подлежат на санкции и словесните, които остават безнаказани. Според него насилието и неуважението са сред основните проблеми в училищата, а за дрогата се говори все по-малко. Затова МОН ще работи заедно с МВР за преодоляването на тези проблеми. По този повод съм говорил и с правосъдният министър Христо Иванов. Тези деяния трябва да се инкриминират. Дори един учител да е обект на посегателство ние трябва да реагираме.
„Обмислям стиковка с министъра на вътрешните работи, каквато бях постигнал с предишния министър Вучков. Като основен акцент няма да е само насилието, но и дрогата, за която напоследък се говори много малко, а точно там имаме голям проблем със синтетичните и с по-евтините дроги“, обясни министър Танев. Ще взаимстваме опита на Израел в борбата с агресията в училищата. Ще има акция на нулева толерантност - дрогата и насилието е навсякъде, но силите на реда ще се съсредоточат, за да ловят нарушителите. Това са превантивни мерки, подчерта просветният министър. Радвам се, че Румяна Бъчварова стана министър на вътрешните работи. Имам й изключително доверие, работим добре заедно и веднага след завръщането й от командировка ще започнат тези реформи в образованието, увери министър Танев.